Drift - System externt


Syfte: att ge åtkomst till högskolans externa verksamhetssystem

vilket innebär driftadministration i form av

  •  säkerställa att det finns en utsedd kontaktperson/systemkunnig med verksamhetsansvar för systemet
  •  tillhandahålla avtal där IT-service är avtalspart
  •  teknisk kontaktperson gentemot leverantör där så krävs
  •  tillhandahålla inloggningstjänst där så krävs för systemet
  •  information om leverantörens användarstöd
  •  felanmälan till extern leverantör vid störning
  •  högskolans system klassificeras via IT-beredning och aktuell indelning finns på IT-service del av intranätet. Då tjänstekatalogen togs i bruk den 1 juli 2015 var högskolans externa system: Adobe Connect, Box, Diva, Dreamspark, Foodle, GIS/Geodata, Ne5/Mira, TCS och Urkund

med åtgärdstid på högst - fyra timmar för felanmälan av driftstörning till extern leverantör


Sidan uppdaterad 2017-01-16






Genom att surfa vidare på JU.se godkänner du att vi använder cookies. Mer information