Struers håller Högskoledag på Tekniska Högskolan

Den 22 mars arrangerar Struers, världens ledande leverantör av materialografiska lösningar, en högskoledag i samarbete med Tekniska Högskolan vid Jönköping University.

Dagen börjar kl 09.00 på Tekniska Högskolan och syftet med evenemanget är bland annat att ge besökarna uppdateringar kring den senaste utvecklingen inom materialografisk provberedning, samt ge möjlighet att nätverka med andra företag och ledande forskare inom materialografi.

Representanter från Struers kommer att hålla presentationer och föreläsningar under hela dagen kring ämnen som hårdhetsprovninglänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster, strukturverifieringlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster och processen för provberedninglänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Professor Salem Seifeddine från avdelningen för material och tillverkning vid Tekniska Högskolan kommer att hålla i en presentation, liksom representanter från Husqvarna AB.

Efter lunch finns det möjlighet för besökare att titta in i olika labb på Tekniska Högskolan och prova den senaste generationens hårdhetstestare och banbrytande analysutrustning som möjliggör verifiering av struktur på 30 sekunder.

För mer information och anmälan till Struers Högskoledag klicka härlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

www.struers.comlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

2018-03-01
2018-03-01