student

JU byter Ladok-system

JU byter Ladok-system

Under perioden onsdag 28/2 - måndag 12/3 kommer Ladok vara stängt. Den 22/2 stänger anmälan till tentor som har tentamensdatum i mars och april. Se till att du är anmäld om du har några tentor under den perioden!

Nedan ser du hur systembytet påverkar dig och vad du behöver kontrollera innan bytet:

Tentamen: Anmälningstiden till tentamen är justerad. För tentor som går i mars och april är sista anmälningsdatum 22/2! I de fall både tentamen och omtentamen infaller under ovan nämnda period rekommenderas du att anmäla dig även till omtentamen senast 22/2. Studenter med godkända resultat från ordinarie tentamen under denna period kommer plockas bort från omtentamenstillfället. Tänk på att även anmäla dig till tentor på kurser som ännu inte har startat men som har tentamen under mars och april. Anmälningar till plussning för högre betyg (gäller endast studenter på JTH) görs via ärendehanteringssystemetlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Bekräftelse på tentaanmälan: Eftersom JU-mobile och Ladoks webbtjänster (LPW) påverkas av att Ladok stängs kommer du inte kunna se din bekräftelse rörande anmälan till tentamen under mars och april i mobilen eller på webben. Däremot får du i samband med anmälan en bekräftelse via e-post. Är du osäker på om du anmält dig kan du kontrollera att du fått bekräftelsen via e-post.

Tentamensschema: JU Mobile kommer inte kunna ge besked om tentamensschema för tentor under mars och april. Aktuellt tentamensschema kommer därför fortlöpande att publiceras, med några dagars framförhållning, på sidan för tentamen på Studentwebben. På Service Center kommer du också kunna få besked om var och när man ska tentera.

Under perioden 28/2-13/3:

Ladok är stängt vilket påverkar flera funktioner.

Schema: Du kommer ha tillgång till ditt schema i JU Mobile om du använt appen sedan tidigare. Helt nya användare kommer mötas av ett meddelande om systemuppdatering. Schemat kommer även finnas tillgängligt på schemasidan på Studentwebben

Registreringar: Det kommer inte vara möjligt att registrera sig på kurser när Ladok är stängt. Kontrollera att du är registrerad på de kurser du ska läsa under vårterminen.

Intyg och kursbevis: Under övergången till nya Ladok kommer du inte ha möjlighet att få några intyg eller kursbevis. Vet du att du är i behov av intyg eller kursbevis inom kort, se till att ordna det direkt via Ladoks webbtjänster (LPW) eller kontakta Service Center.

Resultat: Du kommer inte kunna få några resultat eller tillgodoräknanden inlagda i Ladok under nedstängningsperioden. Detta kan göra att det kan ta längre tid innan dina resultat finns i Ladok. Du kommer inte heller kunna se dina tidigare inlagda resultat under nedstängningen.

Examen: Du kommer inte ha möjlighet att ansöka om examensbevis och inga examensbevis utfärdas när Ladok är stängt.

Har du frågor? Kontakta oss genom att lägga ett ärende härlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
eller besöka Service Center

 

Informationen på den här sidan uppdateras löpande och kan komma att ändras. Titta gärna in här med jämna mellanrum så att du inte missar viktig information.

 

Har du frågor?

Kontakta oss genom att lägga ett ärende här länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönstereller besöka Service Center