Varning! Alla funktioner på sidan fungerar inte korrekt utan javascript!

Att förstå och följa elevers lärandeprocesser 15 hp

Kursen vänder sig till dig som är verksam lärare eller har en skolledande funktion på grund- eller gymnasieskolan. Kursens fokuserar kunskapsbedömningens syften samt vad det innebär att följa elevers lärande och kunskapsutveckling. Merparten av examinationerna bygger på en interaktion mellan kursen och den verksamhet som deltagarna verkar i genom uppgifter som ska utföras och prövas i praktiken.

Kursinnehåll

  • Lärandeteorier och kunskapsbegreppet
  • Tolkningsteori och bedömning
  • Kunskapsbedömning som samhällsfenomen
  • Kunskapsbedömningars olika syften
  • Att följa elevers lärande

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet samt lärarexamen om minst 180 hp för undervisning i grund- eller gymnasieskolan.

Urvalsregler

Avancerad nivå
Läs mer om urvalsregler

Utbildningsnivå: Avancerad nivå
Kurskod/Ladokkod: LFFR27
Kursen ges vid: Högskolan för lärande och kommunikation

Tidigare och pågående kurstillfällen

Kurstillfället är inställt

Typ av Kurs
Fristående
Studieform
Campus
Termin
Våren 2018: vecka 04 - vecka 03 2019
Studietakt
25%
Ort
Jönköping
Kurstid
Eftermiddag / Kväll
Platser
20
Kursansvarig
Mikael Segolsson
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
22500kr
Anmälningskod
HJ-22626
Senast ändrad 2017-10-24 13:41:52