ENCELL

Nationellt kompetenscentrum för livslångt lärande

Cecilia Bjursell

Centrumledare

Cecilia Bjursell, ekon.dr, är verksam som centrumledare för Encell vid Högskolan för lärande och kommunikation i Jönköping. I sin forskning intresserar sig Bjursell för organisering, lärande, metaforer, organisationsetnografier samt narrativa ansatser i olika empiriska sammanhang. Tidigare studier har handlat om integrationsprocesser i företagsfusioner samt kvinnors företagande i familjeföretag.

Pågående projekt rör berättelser och äldres lärande, lärande mellan
generationer, knowledge management i teknikföretag, kvalitetsarbete i
vuxenutbildning samt utveckling av meritportföljer för samverkan mellan
lärosäten och omvärlden. Bjursell har erhållit ett flertal utmärkelser
för sin forskning.

Bjursell har närmast arbetat på Internationella handelshögskolan i
Jönköping, både med forskning och praktiska utvecklingsprojekt. Hon har
dessutom mångårig erfarenhet från undervisning och har varit
programansvarig för de företagsekonomiska programmen på
Handelshögskolan. Som centrumledare är samverkan med omvärlden en
central del av uppdraget och Bjursell ingår i ett flertal styrelser, råd och nätverk.

Läs mer om Cecilia Bjursells forskning här.

 

Publikationer

  • Bjursell, C., Björklund Carlstedt, A. (2019). Bridge jobs. In: D. Gu & M. E. Dupre (Ed.), Encyclopedia of Gerontology and Population Aging (pp. 1-6). Cham: Springer Mer information
  • Bjursell, C. (2019). Sweden’s Senior University: Bildung and fellowship. In: M. Formosa (Ed.), International Perspectives on Aging Cham: Springer Mer information
  • Hedegaard, J., Bjursell, C., Hugo, M. (2019). Inclusion of people diagnosed with high-functioning autism at Swedish folk high schools. Mer information
  • Bjursell, C. (2019). E-mentorship for lifelong learning. Mer information
  • Bjursell, C. (2019). Growth through education: the narratives of older adults. Mer information

Alla träffar från DiVA (90)

Sidan uppdaterad 2019-09-12

ENCELL
Sidan uppdaterad 2018-08-21
Genom att surfa vidare på JU.se godkänner du att vi använder cookies. Mer information