Ingela Bergmo Prvulovic
Docent i pedagogik
Ingela Bergmo-Prvulovic behandlar i sin forskning hur innebörden av karriär influeras och påverkas av olika förändringar i arbetslivet. Bergmo-Prvulovic intresserar sig för hur den pågående arbetslivsomvandlingen inverkar på vuxna i arbetslivet, samt vilka implikationer detta får för den karriärstödjande och vägledande praktiken avseende vuxnas karriärrelaterade frågor.
I sina studier använder Bergmo-Prvulovic multipla nivåer för analys, såsom strukturell nivå, individuell nivå och den mellanliggande nivån inom vilken vägledningens praktik är lokaliserad. Bergmo-Prvulovics avhandlingsarbete är indelat i fyra separata studier, var och en med sitt specifika syfte. Som övergripande teoretisk ram tillämpas social representationsteori.
Bergmo-Prvulovic är ansvarig för HR-programmet och har även fördjupat sig i vuxenpedagogiska och arbetslivspedagogiska frågor.
Ingela Bergmo Prvulovic på ResearchGate. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Publikationer
-
Langström, C. (2022). Læringsvilkår og faser i karriereveiledning.
In: Theoretical explorations for career guidance in times of change Veilederforum
-
Langström, C. (2022). Learning conditions and phases in career guidance and counselling.
In: Bergmo-Prvulovic, Ingela (Ed.), Theoretical explorations for career guidance in times of change Veilederforum
-
Albien, A. (2022). Hvordan anvende kaosteori i karriereveiledning?.
In: Theoretical explorations for career guidance in times of change Veilederforum
-
Albien, A. (2022). The edge of chaos: Applying the Chaos Theory of Careers.
In: Bergmo-Prvulovic, Ingela (Ed.), Theoretical explorations for career guidance in times of change Veilederforum
-
Bergmo-Prvulovic, I. (2022). Career as social and professional representations.
In: Theoretical explorations for career guidance in times of change Veilederforum
Alla träffar från DiVA (48)