Publications

  • Bäcklund, J., Bagga-Gupta, S. (2025). What do universities showcase digitally?: Epistemological-methodological issues and the role of higher educational institutions in the 21st century. länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönsterBandung 12(1), 65-116
  • Milner, A., Bäckström, P., Ernestam, J. (2025). Constructing solidarity through social justice in education: from collaboration and conflict to amalgamation between Swedish teacher unions. länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönsterGlobalisation, Societies and Education 23(1), 291-309
  • Schmidt, C., Wedin, Å. (2024). Replik: Viktigt att ta hänsyn till olika typer av forskning. länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönsterÄmnesläraren
  • Wedin, Å., Schmidt, C. (2024). Kränkande påstående om lärarutbildningen. länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönsterÄmnesläraren
  • Hvit Lindstrand, S. (2024). Childrens multimodal language throughout reading of picture books in preschool. länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
  • Schmidt, C. (2024). The Picture book – a world to experience and communicate about in the primary school classroom. länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
  • Schmidt, C., Krogstad Svanes, I., Hvit Lindstrand, S., Andersson-Bakken, E. (2024). The Potential of Picture Books in Early Language- and Literacy Education. länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
  • Schmidt, C. (2024). Bilderboken som språklärande potential i förskoleklassen och årskurs 1-4. länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
  • Helming Gustavsson, M. (2024). ”Vi får möta hindren tillsammans”: en studie om vadsvensklärare i årskurs 7–9 säger att de gör för att främja engagemang bland sina elever vid fiktionsläsning. länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönsterIn: Lena Ahlin, Jonas Asklund, Christoffer Dahl, Maria Freij, Petra Magnusson & Anna Smedberg Bondesson (Ed.), Language and Literature in Education Stockholm: Stockholm University Press
  • Janoušková, S., Bílek, M., Boesen, J. (2024). Barriers and drivers by sustainability school community projects implementation: What changes appeared. länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönsterChemistry-Didactics-Ecology-Metrology 29(1-2), 39-52
  • Godhe, A., Lindberg, Y., Bäcke, M. (2024). Who holds the future? Teachers’ work with students’ future thinking, sustainability & technology. länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
  • Lindberg, Y., Godhe, A., Bäcke, M. (2024). Diffractive creation: Students’ collaborative writing processes and practices with GenAI. länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
  • Ekdahl, A., Nord, M., Kullberg, A. (2024). What matters in teaching for students’ learning opportunities of subtraction in the 1–20 number range?. länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönsterScandinavian Journal of Educational Research
  • Lindberg, Y., Godhe, A., Bäcke, M., Haglind, T., Galbraith, A., Selvander, F., Rangsjö, J. (2024). Futures Day: Framtidsperspektiv och kollaborativt skrivande med GenAI i svensk- och teknikämnet på gymnasiet. länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
  • Godhe, A., Lindberg, Y., Bäcke, M. (2024). Students create futures: Diffraction patterns in writing practices and processes with GenAI. länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

All hits from DiVA (639)