Publications
-
Lindstrand, S., Lecusay, R., Mrak, L. (2022). Lyssnande undervisning i förskolan.
Nordisk Barnehageforskning 19(4), 206-226
-
Öhman, C. (2022). Vårdnadshavares delaktighet i förskolans undervisning - möten som påverkar förskolläraruppdraget.
-
Schmidt, C., Hvit Lindstrand, S. (2022). Dialogisk högläsning i förskoleklassen och årskurs 1: ”Jag tycker att molnbullen smakar delikat”.
Forskning om undervisning och lärande 10(1), 78-99
-
Anderstaf, S., Samuelsson, T. (2022). Att utveckla interkulturella perspektiv via skönlitterära verk.
In: Åsa Hirsh & Jesper Boesen (Ed.), Research Reports. School of Education and Communication Jönköping: Jönköping University, School of Education and Communication
-
Lecusay, R., Mrak, L., Nilsson, M. (2022). What is Community in Early Childhood Education and Care for Sustainability?: Exploring Communities of Learners in Swedish Preschool Provision.
International Journal of Early Childhood (pp. 51-74).
All hits from DiVA (156)