Tillämpad marknad, ekonomi och kommunikation 9 hp
Kursinnehåll
Kursen ger studenten tillämpade kunskaper inom företagsekonomi, entreprenörskap och marknadsföring. I kursen ges också kunskaper i presentationsteknik.Kursen innehåller följande moment:
- Case i tillämpad företagsekonomi, entreprenörskap och marknadsföring vilket innebär
- Utveckling och bedömning av affärsplan
- Etableringsprocessen
- Produkt-, investerings, och lönsamhetskalkylering
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomgångna kurser i Industriell ekonomi och företagsorganisation 6 hp, samt Industiell marknadsföring 9 hpUtbildningsnivå: Grundnivå G1F
Kurskod/Ladokkod: TTMK16
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan
Tidigare och pågående kurstillfällen
Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Campus
Termin
Våren
2019:
vecka 03
-
vecka 22
Studietakt
100%
Ort
Jönköping
Kurstid
Dag
Kursansvarig
Magnus Vårbrant
Examinator
Magnus Vårbrant
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
18900kr
Anmälningskod
HJ-T9089