• Se inspelat webbinarium om att använda appen I AM
    I det europeiska forskningsprojektet I AM har lärare och forskare tagit fram en app som kan användas av lärare för att kartlägga elevers olika behov av stöd i skolmiljön. Appen ger förslag på olika insatser som lärare i grundskolan kan ta hjälp av. Nu kan du ta del av det inspelade webbinariet om projektet.
    Läs mer
  • Kan en app i klassrummet underlätta inkludering?
    Projektet I AM (Inclusive Assessment Map) är ett HorizonErasmus + projekt som forskningsmiljön CHILD medverkar i. Projektet går ut på att skapa och testa en app som lärare kan använda för att fokusera snarare på delaktighetssituationer, än på att kompensera för enskilda tillkortakommanden. Välkommen att kostnadsfritt delta i webbinariet den 1 december där projektet presenteras.
    Läs mer
  • Forskarseminarium om förskolan i Portugal
    Docent Joana Cadima och doktorand Ana Lemos från University of Porto i Portugal, besöker oss och håller i ett seminarium under tema Den relationella och sociala miljön som kontext för barns utveckling och lärande i förskolan . Det handlar om förskolan i Portugal och den forskning som de bedriver i Porto.
    Läs mer
  • Disputation: Linjun Shi
    Linjun Shi (Athena) försvarar sin doktorsavhandling med titeln: "Participation in everyday activities for children with intellectual disability in mainland China–The Development, verification and application of the instrument ‘Picture My Participation"
    Läs mer
  • Report from a fruitful visit at the University of North Carolina at Chapel Hill
    Maria Björk and Karina Huus from the School of Health and Welfare, Department of Nursing have in the first week of October visited the University of North Carolina at Chapel Hill. They encountered a sunny warm and welcoming campus. During the visit they met a lot of colleagues from different departments to discuss collaboration both within research and education.
    Läs mer

Text