Publikationer
Publikationer från Kunskapskulturer och undervisningspraktiker.
-
Svensson, A., Öhling, K. (2023). Hjältar och drakar i konsten och historien.
In: J. Öberg, Y. Lindberg & L. Baccstig (Ed.), Undervisningens konst (pp. 157-184). Lund: Studentlitteratur AB
-
Bäckström, P. (2022). Studiero genom reglering? En diskussion om att utvärdera en bred läroplansreform.
In: L. Lerwall, A. Nilsson & J. Novak (Ed.), [Skriftserie] / Institutet för utbildningsrätt Uppsala: Iustus förlag
-
Hugo, H. (2022). Lärare i årskurs 5 planerar historieundervisning med fokus på skriftliga resonemang [Grade 5 history teachers design lessons with a focus on written reasoning].
Acta Didactica Norden 16(3),
-
Isaksson, C., Bäckström, P. (2022). Bokslut: Lärarnas Riksförbund 2000—2022: Ett stycke svensk skolpolitisk historia.
Stockholm: Ekerlids förlag
-
Nersäter, A. (2022). Learning History in an Enquiry and Source-Based Practice: What Do Students Need to Learn in Relation to Second-order Concepts to Be Able to Handle Historical Sources?.
Alla träffar från DiVA (80)