Nya Me&JU ute nu!

Detta numret av Me&JUPDF är en två-för-en specialutgåva! Tillsammens med den vanliga numret, har vi inkluderat en minnesbilagaPDF som uppmärksammar Jönköping Universitys 25-årsjubilieumet.

I det här numret av Me&JU vill vi lyfta fram JU:s viktiga arbete kring hållbarhetsfrågor. Läs om JU:s Sustainability and Diversity Network och vilket hållbarhetsfokus samt aktiviteter som finns på fackhögskolorna inom Jönköpings University.

Som alltid hjälper studenterna också till att visa vägen, som vi visar i artikler om JU Solar Team, som deltar i årets World Solar Challenge, och Students for Sustainable Action – en inspirerande grupp studenter som arbetar hårt för att göra campus mer miljövänligt.

Vi har alltid intressanta forskningsprojekt för dig att läsa om, och det här numret är inte annorlunda. Kan kommunikation vara hållbar? Det kan du läsa om i artikeln om forskningsmiljön ”Hållbar kommunikation”. Intressant forsknings görs också på Tekniska Högskolan, där det utvecklas nya material för dieselmotorer till fartyg.

I oktober firar vi 25 år som stiftelsehögskola. För att fira har vi gjort en minnesbilagaPDF, som kommer ut med tidningen. Vill du veta mer om 25-årsjubileumet? Besök ju.se/25

2019-09-24
2019-09-24