Verkstadens innehåll
Innehåll och mål
Hur kan jag som lärare bäst utnyttja en hybrid lärandemiljö i min undervisning?
Hybridundervisning öppnar upp för nya undervisningsmöjligheter, som att nå nya studerandegrupper och bidra till ett flexibelt lärande. Men för att undervisningen ska fungera bra behöver pedagogiken utformas på ett sätt som aktiverar och engagerar studenter, både på campus och online, och stöder ett kollegialt lärande och samarbete över rumsliga gränser.
Verkstaden har fokus på arbete med hybridundervisning i mindre grupper (färre än 40 studenter).
Den inleder med en kortare teoretisk del som behandlar olika former av undervisning i tid och rum (synkron/asynkron; på campus /online) och vad våra val som lärare ger för konsekvenser när det gäller pedagogisk design.
Huvudvikten i verkstaden ligger sedan på en praktisk del där du får designa hybridundervisning i ditt eget ämne och pröva att arbeta med detta i en av JU:s hybridsalar.
Horisontella mål för Educateaktiviteter
De horisontella målen är att stärka och ge läraren möjlighet att lösa problem i pedagogiska miljöer, främja och delta i kollegialt lärande och samverkan, och utöka sin pedagogiska repertoar för att underlätta livslångt lärande.
Material och inspiration
Det finns inget extramaterial för detta tillfälle ännu.
Fakta
Student projects
%20JKPG02.jpg)