Varning! Alla funktioner på sidan fungerar inte korrekt utan javascript!

Sociala medier i teori och praktik 7,5 hp

Sociala medier har de senaste åren fått en alltmer framträdande roll i våra liv. Men vad skiljer dem från traditionella och andra digitala medier och hur gör vi dem till effektiva kommunikationsverktyg för organisationer? Denna kurs är till för dig som vill få en djupare förståelse för sociala medier och som vill förbättra din praktiska förmåga att använda dem som kommunikationskanaler i organisationer.

Kursinnehåll

  • Teorier om sociala medier
  • Sociala medier som kommunikationsverktyg i organisationer
  • Juridiska aspekter kring sociala medier
  • Källkritik

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet

Urvalsregler

Grundkurs
Läs mer om urvalsregler

Utbildningsnivå: Grundnivå
Kurskod/Ladokkod: LSMG19
Kursen ges vid: Högskolan för lärande och kommunikation

Tidigare och pågående kurstillfällen

Typ av Kurs
Fristående
Studieform
Distans
Antal träffar
0
Termin
Hösten 2019: vecka 34 - vecka 03 2020
Studietakt
25%
Ort
Ortsoberoende
Kurstid
Blandade tider
Platser
70
Kursansvarig
Cecilia Selvén
Examinator
Ernesto Abalo
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
11250kr
Kursplan
HTML  PDF
Anmälningskod
HJ-12780
Senast ändrad 2021-06-04 14:26:13