Varning! Alla funktioner på sidan fungerar inte korrekt utan javascript!

Sociala medier i teori och praktik 7,5 hp

Sociala medier har de senaste åren fått en alltmer framträdande roll i våra liv. Men vad skiljer dem från traditionella och andra digitala medier och hur gör vi dem till effektiva kommunikationsverktyg för organisationer? Denna kurs är till för dig som vill få en djupare förståelse för sociala medier och som vill förbättra din praktiska förmåga att använda dem som kommunikationskanaler i organisationer.

Kursinnehåll

  • Teorier om sociala medier
  • Sociala medier som kommunikationsverktyg i organisationer
  • Juridiska aspekter kring sociala medier
  • Källkritik

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet

Urvalsregler

Grundkurs
Läs mer om urvalsregler

Utbildningsnivå: Grundnivå
Kurskod/Ladokkod: LSMG19
Kursen ges vid: Högskolan för lärande och kommunikation

Kurstillfällen öppna för ansökan

Typ av Kurs
Fristående
Studieform
Distans
Obligatoriska fysiska träffar
0
Termin
Våren 2020: vecka 04 - vecka 23
Studietakt
25%
Ort
Ortsoberoende
Kurstid
Blandade tider
Platser
80
Kursansvarig
Cecilia Selvén
Examinator
Cecilia Selvén
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
11250kr
Kursplan
HTML  PDF
Anmälningskod
HJ-22700

Sidan uppdaterad 2019-08-20

Utbildning
Sidan uppdaterad 2010-08-17
Genom att surfa vidare på JU.se godkänner du att vi använder cookies. Mer information