Marknad, ekonomi och kommunikation 9 hp
Kursinnehåll
I kursen ingår grundläggande företagsekonomi, entreprenörskap och marknadsföring samt presentationsteknik.Kursen innehåller följande moment:
-Grundläggande företagsekonomi, entreprenörskap och marknadsföring
-Utveckling av affärsplan
-Etableringsprocessen
-Produkt-, investerings, och lönsamhetskalkylering
-Grafisk presentation och relevanta metoder
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomgångna kurser i Introduktion till produktframtagning, 9 hp samt Vetenskapligt arbetssätt och kommunikation, 6 hp.Utbildningsnivå: Grundnivå G1F
Kurskod/Ladokkod: TMEK16
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan
Tidigare och pågående kurstillfällen
Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Campus
Termin
Våren
2019:
vecka 03
-
vecka 22
Studietakt
100%
Ort
Jönköping
Kurstid
Dag
Kursansvarig
Magnus Vårbrant
Examinator
Magnus Vårbrant
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
18900kr
Anmälningskod
HJ-T9054
Senast ändrad 2024-03-12 07:42:12