Varning! Alla funktioner på sidan fungerar inte korrekt utan javascript!

Hållbara Affärsrelationer (Sustainable Business Relationships) 6 hp

Undervisningen bedrivs på engelska.

Kursinnehåll

Kursen ger fördjupade kunskaper och förmågor inom affärsrelationer.

Kursen innehåller följande moment:
- Grundläggande marknadsföringsbegrepp inklusive kundvärde
- Betydelsen av relationer, nätverk och strategier inom industriell marknadsföring
- Likheter och skillnader mellan konsumentmarknadsföring och industriell marknadsföring
- Beståndsdelar och genomförandet av en marknadsanalys inkl. alternativa metoder för att samla in marknadsinformation
- Interaktion mellan leverantörer, producenter och kunder och dess betydelse för affärsrelationer
- Hållbarhet, etiska och juridiska aspekter av affärsrelationer

Förkunskapskrav

General entry requirements and completed courses 120 credits in first cycle, corresponding to at least 60 credits within the major subject Industrial Engineering and Management

Utbildningsnivå: Grundnivå
Kurskod/Ladokkod: TSRN19
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan

Tidigare och pågående kurstillfällen

Kurstillfället är inställt

Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Campus
Termin
Våren 2019: vecka 03 - vecka 22
Studietakt
100%
Undervisningsspråk
Engelska
Ort
Jönköping
Kurstid
Dag
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
12600kr
Anmälningskod
HJ-T9065
Senast ändrad 2018-06-15 15:05:59