Varning! Alla funktioner på sidan fungerar inte korrekt utan javascript!

Tillämpad marknad, ekonomi och kommunikation 9 hp

Kursinnehåll

Kursen ger studenten tillämpade kunskaper inom företagsekonomi, entreprenörskap och marknadsföring. I kursen ges också kunskaper i presentationsteknik.
Kursen innehåller följande moment:
- Case i tillämpad företagsekonomi, entreprenörskap och marknadsföring vilket innebär
  • Utveckling och bedömning av affärsplan
  • Etableringsprocessen
  • Produkt-, investerings, och lönsamhetskalkylering
- Grafisk presentation och relevanta metoder

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet samt genomgångna kurser i Industriell ekonomi och företagsorganisation 6 hp, samt Industiell marknadsföring 9 hp

Utbildningsnivå: Grundnivå G1F
Kurskod/Ladokkod: TTMK16
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan

Tidigare och pågående kurstillfällen

Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Campus
Termin
Våren 2019: vecka 03 - vecka 22
Studietakt
100%
Ort
Jönköping
Kurstid
Dag
Kursansvarig
Magnus Vårbrant
Examinator
Magnus Vårbrant
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
18900kr
Kursplan
HTML  PDF
Anmälningskod
HJ-T9089

Sidan uppdaterad 2019-03-05

Utbildning
Sidan uppdaterad 2010-08-17
Genom att surfa vidare på JU.se godkänner du att vi använder cookies. Mer information