Söndra, student, International Marketing

Innan jag bestämde mig för att studera på International Marketing-programmet på JIBS läste jag företagsekonomi och turism vid University of Applied Sciences i Bremerhaven, Tyskland.

Det som lockade mig till JIBS var den internationella atmosfären. Mina tidigare erfarenheter utomlands i Thailand, Nederländerna och USA hade varit inspirerande och jag letade efter ett lärosäte som kunde erbjuda en internationell studiemiljö och ”rätt” kurser, alltså sådana kurser som passar min passion för marknadsföring.

Eftersom "International Marketing" erbjuder en intressant mix av kurser inom bland annat konsumentbeteende, marknadsundersökningar och marknadskommunikation bestämde jag mig för att det var rätt utbildning för mig. Att studera vid JIBS har varit ovärderligt för mig eftersom det har bidragit till min förståelse för kulturell mångfald.

Under en av mina kurser var jag inblandad i ett projekt för ett litet lokalt företag som ville exportera sin produkt till utomeuropeiska marknader. Det var en fantastisk upplevelse eftersom vi i gruppen arbetade på ett verkligt företag. Bland annat bidrog vi med en analys av marknadspotential, marknadsinträdesstrategi, konsekvenser och rekommendationer som vi presenterade för företaget under ett styrelsemöte.

På JIBS är det inte bara föreläsningar som gäller utan seminarier, enskilt arbete och - vad jag tycker är mest intressant - stor vikt läggs vid grupparbeten. Lärarna är mycket hjälpsamma och de uppmuntrar öppen kommunikation, feedback och diskussion.


Sidan uppdaterad 2016-03-08

Sidan uppdaterad 2014-03-14
Fråga oss
X
Har du frågor kring att börja studera på Jönköping University? Vi är tyvärr inte online just nu, men ställ gärna din fråga nedan så hör vi av oss så snart vi kan.





Genom att surfa vidare på JU.se godkänner du att vi använder cookies. Mer information