-
Stärkt bildningsforskning i Göteborg
På institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande vid Göteborgs universitet växer en ny miljö fram, där fokus riktas mot vuxnas lära...
-
Ett månadsbrev - två forskarskolor
Nu har vi tittat lite närmare på forskarskolan för folkhögskolans lärare och forskarskolan i vuxnas lärande.
-
Stidpendium för forskning på folkhögskola
Lärarförbundet uppmuntrar folkhögskollärare till praktiknära projekt.
Senaste publikationer:
-
Hedegaard, J., Hugo, M. (2022). Education as change: Liberation from mental illness and self-stigma in favour of empowerment.
Australian Journal of Adult Learning 62(1),
-
Bäcklund, J., Hugo, M., Ericson, K. (2022). Pre-service teachers’ experiences of the transition from analogue to digital learning during the Covid-19 pandemic.
Problems of Education in the 21st Century 80(2), 273-288
-
Dybelius, A. (2022). Elva frågor om Nato och Sverige samt Socialdemokraternas hållning i frågan [bloggpost].
Jönköping: Jönköping University
-
Björklund Carlstedt, A., Jacobsson, G., Bjursell, C., Nystedt, P., Sternäng, O. (2022). Staffing agency: A bridge to working during retirement.
Work
-
Bergmo-Prvulovic, I. (2022). Career as social and professional representations.
In: Theoretical explorations for career guidance in times of change Veilederforum
-
Hedegaard, J. (2022). Forskaren: Därför är folkhögskolan viktig för personer med diagnoser [radiosändning].
Alla träffar från DiVA (869)
Prenumerera på vårt månadsbrev
Om Encell
Encell är ett nationellt kompetenscentrum för livslångt lärande, inrättat 2001 på initiativ av regeringen.
Här hittar du mer information om vår forskning.
Utöver att samla nyheter om vuxnas och det livslånga lärandet i nyhetsflödet, skriver vi även egna reportage. Vi har också en samling filmer och en rapportserie om livslångt lärande.