Sustainable Societies (SUS)
The Sustainable Societies research environment consists of two themes: Sustainability Education Research (SER) and Social Change and Sustainability (SOS). It has a subject-wise starting point in pedagogy, global studies and natural science and technology didactics.
SUS works across disciplinary boundaries with a focus on a broad definition of sustainability. In practice, we conduct research that includes many of the global goals for sustainable development, from sustainable development and learning to peaceful and inclusive societies, and how sustainability and social change are linked. In addition, the Master's program Global Studies – Sustainable Societies and Social Change is linked to SUS. In doing so, SUS aims to create a lively research environment that both produces important research on sustainable societies and supports educational activities at advanced level at the School of Education and Communication (HLK). All teacher training courses at HLK are also supported by research within SUS. The research environment is led by Associate Professor Marco Nilsson.
Themes
Researchers
Group members
Associate Professors
Researchers and Post-docs
- Johanna Bergström External link.
- Åsa Nilsson Dahlström External link.
- Mikael Gustafsson External link.
- Ann-Sofi Kall External link.
- Mahama Tawat External link.
- Åsa Westermark External link.
Doctoral students
Staff
Staff
Projekt
GEM
Ge tjejer kraft och möjlighet att omfamna sin digitala och entreprenöriella förmåga
MOST
MOST, som står för Meaningful Open Schooling Connects Schools to Communities, är ett EU-projekt som Högskolan för lärande och kommunikation deltar i genom forskargruppen Praktiknära utbildningsforskning (PUF).
ULF
ULF är en nationell försöksverksamhet som genomfördes på uppdrag av regeringen mellan år 2017 och 2021. Försöksverksamheten ska utveckla och pröva hållbara samverkansmodeller mellan akademi och skola vad gäller forskning, skolverksamhet och lärarutbildning. Försöksverksamheten har nu förlängs till 2024 som en övergång till permanent verksamhet.
Publications
-
Blom, K. (2023). Negotiated learning of the past for knowing in the present:: Family history encounters with(in)Sweden.
-
Ringdahl, L., Al-Breihi, A., Hammarsten, M. (2023). "Risktagande lek är nödvändigt".
Fritidspedagogik (pp. 28-29).
-
Hammarsten, M. (2023). Livsviktiga förmågor kan motverka livsfarliga farligheter [bloggpost].
Jönköping: Jönköping University
-
Ringdahl, L., Al-Breihi, A., Hammarsten, M. (2023). ”Barn har rätt till skrubbsår”.
Förskolan
-
Al-Breihi, A., Li, X., Hammarsten, M. (2023). Riskful Play – verkligen lek på liv och död? [Föredrag].
-
Ferede, M., Bergström, J., Tawat, M. (2023). Final evaluation: Executive Community Leadership Program, Annual Report 22/23 Appendix 4.
Sundbyberg: Swedish Agency for International Development Cooperation (SIDA)
-
Hammarsten, M. (2023). Morgon i P4 Jönköping [Radiosändning].
-
Hammarsten, M. (2023). Mot pedagogisk mångfald [bloggpost].
Jönköping: Jönköping University
-
Hammarsten, M. (2023). Kojan: Om barns rättigheter till spontana lekplatser.
Linköping: Linköping University Electronic Press
-
Waite, S. (2023). Teaching the primary curriculum outdoors.
Taylor & Francis
-
Nilsson, M., Escobar, K., Ahl, H. (2023). Labour market integration of refugees in Sweden: Analysing the interactions of CSOs at different levels.
Journal of ethnic and migration studies
-
Richardson, T., Waite, S., Askerlund, P., Almers, E., Hvit Lindstrand, S. (2023). How does nature support early language learning?: A systematic literature review.
Taylor & Francis
-
Asplund, T., Uhrqvist, O., Kall, A., Bijedic, A. (2023). Att lära för FN:s Globala Mål: utmaningar och möjligheter med ämnesövergripande och samskapande undervisning i förskolan.
NorDiNa 19(1), 35-48
-
Hammarsten, M. (2023). Hemligheter och farligheter - presentation och samtal om projektet KOJAN.
-
Kall, A., Uhrqvist, O., Asplund, T. (2023). What’s the matter in education for sustainable development?: How sustainability stories make matter as issues or problems.
Environmental Education Research
All hits from DiVA (237)