Article
Ylenfors, M., Malmqvist, J., Möllås, G., Rack, J.
(2022).
Arbete för flerspråkiga elever som möter svårigheter i läs- och skrivutveckling – en enkätstudie Nordic Journal of Literacy Research, 8(2), 82-105.
More information
Anderson, L., Möllås, G., Ohlsson, L.
(2019).
Characteristics of independent schools directed at students in need of special support: A study of school website presentation Problems of Education in the 21st Century, 77(3), 317-337.
More information
Malmqvist, J., Hellberg, K., Möllås, G., Rose, R., Shevlin, M.
(2019).
Conducting the pilot study: A neglected part of the research process? Methodological findings supporting the importance of piloting in qualitative research studies International Journal of Qualitative Methods, 18.
More information
Klang, N., Gustafsson, K., Möllås, G., Nilholm, C., Göransson, K.
(2017).
Enacting the role of special needs educator – six Swedish case studies European Journal of Special Needs Education, 32(3), 391-405.
More information
Göransson, K., Lindqvist, G., Möllås, G., Almqvist, L., Nilholm, C.
(2017).
Ideas about occupational roles and inclusive practices among special needs educators and support teachers in Sweden Educational review (Birmingham), 69(4), 490-505.
More information
Doctoral thesis
Möllås, G.
(2009).
"Detta ideliga mötande": En studie av hur kommunikation och samspel konstituerar gymnasieelevers skolpraktik
(Doctoral thesis, Jönköping:
Högskolan för lärande och kommunikation).
More information
Book chapter
Möllås, G.
(2022).
Kompetensutvecklingsinsatser för högre måluppfyllelse.
In:
Åsa Hirsh & Jesper Boesen
(Ed.),
Uppdragsutbildning – ett ömsesidigt lärande i samverkan
(pp. 20 -37).
Jönköping: Jönköping University, School of Education and Communication
More information
Malmqvist, J., Möllås, G., Hellberg, K., Hammarqvist, S.
(2022).
Specialpedagogers arbete med likvärdighet.
In:
A. Öhman
(Ed.),
Etiska perspektiv på specialpedagogers yrkesroll och värdepedagogiska praktik
(pp. 201 -226).
Lund: Studentlitteratur AB
More information
Conference paper
Malmqvist, J., Möllås, G.
(2019).
Enhancing equity through an intervention?.
NERA 2019, Education in a Globalized World, Uppsala, Sweden, 6-8 March 2019.
More information
Möllås, G.
(2018).
Vad formar rollen som specialpedagog?.
Forskningsbaserad undervisning - Teori och praktik i samverkan, Högskolan för lärande och kommunikation och Jönköpings kommun, 13 november, Jönköping.
More information
Lindqvist, G., Göransson, K., Nilholm, C., Möllås, G., Cameron, D., Hannus-Gullmets, B.
(2014).
Special professions? The role of special educators in the Nordic countries.
42nd Nordic Educational Research Association (NERA) congress, 5-7 March, Lillehammer University College, Lillehammer, Norway.
More information
Other publications
Ylenfors, M., Malmqvist, J., Möllås, G.
.
'Never leave a student alone with a Text': A Case Study of Literacy Teaching for Multilingual Students in an Exemplary School.
More information
Report
Möllås, G., Malmqvist, J.
(2019).
Intensivstöd, en intervention i Jönköpings kommun med syfte att öka fyra skolors måluppfyllelse samt att uppfylla skollagens kompensatoriska uppdrag.
Jönköping:
Jönköping University, School of Education and Communication
More information
Möllås, G., Gustafson, K., Klang, N., Göransson, K.
(2017).
Specialpedagogers/speciallärares arbete i den dagliga skolpraktiken: En analys av sex fallstudier.
More information