Uppföljning
Educate försöker att arbeta på ett strukturerat sätt med systematiskt kvalitetsarbete. För att synliggöra hur våra deltagare värderar våra tillfällen har vi här samlat utvärderingar av olika slag.
Våra aktiviteter utvärderas och följs upp med lite olika frågeställningar beroende på typ av tillfälle.
Kurser
Efter varje genomförd kurs ber vi deltagarna att genomföra en kursvärdering, enligt samma rutiner och genom samma system som används för alla kurser på JU. Det är en viktig del av Educates kvalitetsarbete. Data från kursvärderingar uppdateras efter det att en kurs har slutförts. I rapporten nedan kan du se samlade resultat presenterade som medelvärden av alla kursvärderingar, eller välja en eller flera specifika kursvärderingar att undersöka.
Gemensamma kursvärderingsfrågor på Jönköping University
För att förenkla kontinuerlig uppföljning i det systematiska kvalitetssäkringsarbetet på JU finns tre gemensamma kursvärderingsfrågor som inkluderas i alla kursvärderingar. De är inriktade mot nöjdhet, svårighetsgrad och koppling till forskning.
- Nöjdhet (JU1): Din uppfattning om kursen som helhet. Skala 1-7, från "Inte alls nöjd" till "Mycket nöjd".
- Svårighetsgrad (JU2): Jag hade tillräckliga förkunskaper för att följa med i kursens olika moment.
Skala 1-7, från "Håller inte alls med" till "Håller med helt och hållet". - Koppling till forskning (JU3): Till vilken utsträckning du upplevde att kursen har en koppling till forskning. Skala 1-7, från "Håller inte alls med" till "Håller med helt och hållet".
Verkstäder och seminarier
Efter varje genomfört tillfälle av verkstad eller seminarie hos Educate ombeds deltagarna att svara på en exit ticket - en direktutvärdering av passet. Här nedan finns en interaktiv sammanställning av dessa utvärderingar.
Mer information i form av återkoppling i fritext mm. finns tillgänglig. Om du är intresserad av att se denna är du välkommen att kontakta oss.