student

Vanliga frågor och svar

Vanliga frågor och svar

Varför kan jag inte registrera mig på kurs eller termin via webbregisteringen?

Du måste själv registrera dig som studerande vid Jönköping University i början av varje termin. Webbregistreringen öppnar en vecka innan kursstart/upprop. Mer information om registrering hittar du här.

Har du fortfarande problem med din registrering är du välkommen att kontakta oss.

 

Hur får jag ett studieintyg/resultatintyg?

Du kan själv ta ut ett verifierbart studieintyg/resultatintyg via Ladok webbtjänster. Behöver du ett registreringsintyg eller annat intyg är du välkommen att kontakta oss.

 

Varför kan jag inte anmäla mig på tentan?

Du anmäler dig via Ladok webbtjänster senast 10 dagar innan tentamenstillfället. Problem som uppstår vid anmälan meddelar du oss här så snart som möjligt, dock senast 10 dagar innan tentamenstillfället. Har du missat att anmäla dig ges du en ny möjlighet i samband med omtentan.

 

Varför kan jag inte se min inskannade tenta när jag loggar in på Ladok webbtjänster?

Kontakta oss så hjälper vi dig.

 

Vart vänder jag mig med frågor om JU-kortet?

Du hittar många frågor och svar om JU-kortet här. Hittar du inte svaret på din fråga kan du kontakta oss.

 

Vad ska jag göra om jag vill avbryta mina studier eller göra ett studieuppehåll?

Du behöver fylla i en blankett som du hittar här, och ta kontakt med din studievägledare som hjälper dig vidare.

 

Vart vänder jag mig med IT-relaterade frågor kring användarnamn, eduroam, utskrifter, JU-appen med mera?

Det finns många frågor och svar på IT Helpdesks sida. Hittar du inte svaret på din fråga kan du kontakta dem här.

 

Jag har frågor om utlandsstudier, vem ska jag kontakta?

Du hittar mycket information om utlandsstudier här, där du också hittar kontaktuppgifter till Internationella Relationer som ansvarar för utlandsstudier vid Jönköping University.

 

Vilka försäkringar har jag som student?

Du kan läsa mer om vilka försäkringar som gäller här. Observera att försäkringarna endast gäller när du är aktiv student, dvs. registrerad på termin eller kurs i Ladok. Har du studieuppehåll omfattas du inte av försäkringarna på Jönköping University.

 

Hittar du inte svaret på din fråga?

Du kan besöka Service Center mitt på campus under våra öppettider eller ringa oss under våra telefontider måndag-onsdag och fredag 10.00-12.00 samt torsdag 12.00-14.00 på telefonnummer 036-10 19 70.

Du är också välkommen att kontakta Service Center här.


Ändrade öppettider vid Kristi himmelfärd
Torsdag 25/5 - Stängt
Fredag 26/5 - Stängt

Öppettider

Besök:

Måndag: 7.30-16.30
Tisdag: 7.30-16.30
Onsdag: 7.30-16.30
Torsdag: 11.30-16.30
Fredag: 7.30-16.30

Telefon 036 - 10 19 70:

Måndag: 10-12
Tisdag: 10-12
Onsdag: 10-12
Torsdag: 12-14
Fredag: 10-12

 Vi som jobbar i Service Center är:

  1. Madelene Hartwig
  2. Camilla Wahlgren
  3. Lisanne Groot
  4. Isabelle Ottosson
  5. Emily Fornas

Bostadskontoret

Besök oss i Service Center
Måndag: 13-15
Torsdag: 13-15

Vi som jobbar på bostadskontoret är:

  1. Susanna Grahn
  2. Karin John
  3. Tomas Molin