Digital marknadsföring och sociala medier (Digital Marketing and Social Media) 7,5 hp
Undervisningen bedrivs på engelska.Kursinnehåll
Kursen bygger på grundläggande teorier inom marknadsföring och marknadskommunikation med fokus på internet, sökmotorer och sociala medier.Kursen innehåller följande moment:
- Auditing i digitalt marknadsföringssyfte
- Sälj- och marknadsprocesser på sociala medier
- UX writing
- Aktuella sociala nätverkssystem och trender inom sociala medier
- Annonsering på sociala medier och digitala plattformar
- Programmatisk marknadsföring
- Big Data och algoritmers användning i digital marknadsföring
- Statistik och analys
- Innehållsmarknadsföring
- Transmedia and crosschannel storytelling
- Sökmotoroptimering
- Lagar och etiska riktlinjer för marknadskommunikation på internet
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomgången kurs Marknadskommunikation, 7,5 hpUtbildningsnivå: Grundnivå G1F
Kurskod/Ladokkod: TDMK13
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan
Kommande kurstillfällen
Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Campus
Termin
Hösten
2024:
vecka 34
-
vecka 42
Studietakt
100%
Undervisningsspråk
Engelska
Ort
Jönköping
Kurstid
Dag
Examinator
Martin Lindh
Kursansvarig
Ida Serneberg
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
18750kr
Anmälningskod
HJ-T4235
Senast ändrad 2024-04-11 12:56:06