Developmental Sciences and Intervention Processes 15 hp
Undervisningen bedrivs på engelska.Kursen fokuserar på barns delaktighet och vardagsfungerande i olika miljöer, såsom familj, förskola/skola, hälso-och sjukvård och samhälle. Den presenterar ett systemteoretiskt perspektiv på kartläggning och åtgärder för barn i behov av särskilt stöd utöver vad som erbjuds alla barn. Kursen är en del av ett engelskspråkigt, internationellt, tvärvetenskapligt magisterprogram.
Kursinnehåll
- Utvecklingsteorier
- Systemteoretiska modeller
- Kollaborativa metoder för kartläggning och problemlösningsprocesser
- Modeller för interventioner och tillämpning och utvärdering av dessa
- Etiska aspekter på intervention för barn och unga i behov av särskilt stöd
Förkunskapskrav
The applicant must hold the minimum of a bachelor’s degree (i.e. the equivalent of 180 ECTS credits at an accredited university) with at least 90 credits in health and care sciences, behavioral science, social work, disability research, or educational sciences, including independent, theoretical based work, i.e. a thesis or the equivalent. English proficiency is required. Exemption is granted from requirement in Swedish.Urvalsregler
Avancerad nivåLäs mer om urvalsregler
Utbildningsnivå: Avancerad nivå
Kurskod/Ladokkod: LDSR29
Kursen ges vid: Högskolan för lärande och kommunikation
Tidigare och pågående kurstillfällen
Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Campus
Termin
Våren
2022:
vecka 14
-
vecka 23
Studietakt
100%
Undervisningsspråk
Engelska
Ort
Jönköping
Kurstid
Dag
Examinator
Karin Bertills
Examinator
Eva Björck
Examinator
Anna Karin Andersson
Kursansvarig
Qi Meng
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
22500kr
Anmälningskod
HJ-L2013
Senast ändrad 2023-10-11 08:03:40