Marknadskommunikation (Marketing Communication) 9 hp
Undervisningen bedrivs på engelska.Kursinnehåll
Kursen innehåller grundläggande marknadskommunikation samt en orientring i övergripande marknadsföringsbegrepp. De teoretiska kunskaperna varvas med praktiska tillämpningar i utformande av marknadskommunikation och målgruppsanpassade reklambudskap.Kursen innehåller följande moment:
- Grundläggande principer inom marknadsföring
- Grundläggande principer inom marknadskommunikation och reklambudskap
- Marknadsplan
- Varumärkesplattform
- Målsättning och målgrupper
- Reklamhistoria
- Kampanjutformning i text och bild
- Immaterialrätt
- Social hållbar utveckling
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet och godkänd kurs Entrepreneurship and Business Planning, 6 hpUtbildningsnivå: Grundnivå G1F
Kurskod/Ladokkod: TMKG17
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan
Tidigare och pågående kurstillfällen
Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Campus
Termin
Våren
2017:
vecka 03
-
vecka 11
Studietakt
100%
Undervisningsspråk
Engelska
Ort
Jönköping
Kurstid
Dag
Examinator
Martin Lindh
Kursansvarig
Martin Lindh
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
18900kr
Anmälningskod
HJ-T7070
Senast ändrad 2024-03-11 13:18:08