Hållbara Affärsrelationer (Sustainable Business Relationships) 6 hp
Undervisningen bedrivs på engelska.Kursinnehåll
Kursen ger fördjupade kunskaper och förmågor inom affärsrelationer.Kursen innehåller följande moment:
- Grundläggande marknadsföringsbegrepp inklusive kundvärde
- Betydelsen av relationer, nätverk och strategier inom industriell marknadsföring
- Likheter och skillnader mellan konsumentmarknadsföring och industriell marknadsföring
- Beståndsdelar och genomförandet av en marknadsanalys inkl. alternativa metoder för att samla in marknadsinformation
- Interaktion mellan leverantörer, producenter och kunder och dess betydelse för affärsrelationer
- Hållbarhet, etiska och juridiska aspekter av affärsrelationer
Förkunskapskrav
General entry requirements and completed courses 120 credits in first cycle, corresponding to at least 60 credits within the major subject Industrial Engineering and ManagementUtbildningsnivå: Grundnivå
Kurskod/Ladokkod: TSRN19
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan
Tidigare och pågående kurstillfällen
Kurstillfället är inställt
Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Campus
Termin
Våren
2019:
vecka 03
-
vecka 22
Studietakt
100%
Undervisningsspråk
Engelska
Ort
Jönköping
Kurstid
Dag
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
12600kr
Anmälningskod
HJ-T9065
Senast ändrad 2018-06-15 15:05:59