Anne Morawietz

Utbildningshandläggare
Avdelning Utbildningsstöd , Högskoleservice
Studieadministration , Högskoleservice

Anne arbetar som utbildningshandläggare mot Högskolan för lärande och kommunkation (HLK).

Anne administrerar följande program på HLK:

Masterprogram: 

  • Interventions in Childhood (magister), 60 hp
  • Interventions in Childhood (master), 120 hp
  • Sustainable Communication (magister), 60 hp
  • Sustainable Communication (master), 120 hp
  • Global Studies: Sustainable Societies and Social Change (magister), 60 hp
  • Global Studies: Sustainable Societies and Social Change (master), 120 hp
  • Learning, Digitalization, and Sustainability (magister), 60 hp
  • Learning, Digitalization, and Sustainability (master), 120 hp

Kandidatprogram:

  • Kandidatprogram i Globala Studier, 180 hp 
  • Internationellt arbete - inriktning Globala studier, 180 hp 

Lärarutbildning:

  • Ämneslärarprogrammen med inriktning mot arbete i grundskolans årskurs 7 - 9, 300 hp
  • Ämneslärarprogrammen med inriktning mot gymnasieskolan
  • Kompletterande pedagogisk utbildning (KPU) med inriktning mot arbete i gymnasieskolan
  • Kompletterande pedagogisk utbildning (KPU) med inriktning mot arbete i grundskolans årskurs 7 - 9

Artikel

Müllern, T., Irinca, A., Morawietz, A., Pajarskaite, M. (2015). Celebrities and Music and Brand Recall Cues - An Experimental Study of TV Commercials Advances in Social Sciences Research Journal, 2(10), 174-190 Manchester, UK: Society for Science and Education . More information

Antologibidrag

Morawietz, A., Berndt, A., Müllern, T. (2022). Crowd influences in branded communities: The case of CrossFit. In: J. M. Alvarez-Monzoncillo (Ed.), The Dynamics of Influencer Marketing: A Multidisciplinary Approach (pp. 165 -182). More information