Immersiva upplevelser (XR) 25 yhp
Kursinnehåll
- Digitala verktyg för immersiva upplevelser
- Metoder och processer för immersiv teknik
- Olika immersiva medier, 360-teknik, VR, AR och MR
- Storytelling och berättande för immersiva upplevelser
- Olika abstraktionsnivåer i immersiva upplevelser
- Kommunikation av immersiva upplevelser på svenska och engelska
- Interaktion och användargränssnitt
- Analyser ur UX- samt UI perspektiv
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt lägst betyget G/E i någon av kurserna - Bild 1, 100 p - Medieproduktion 1, 100 p - Teknik 1, 150 p eller motsvarande kunskaper.
Kurskod/Ladokkod: YTIUX2
Kursen ges vid: Tekniska högskolan
| Label | Value |
|---|---|
| Typ av Kurs | Programkurstillfälle |
| Studieform | Normal |
| Termin | Hösten 2024 |
| Studieperiod |
vecka 45 - vecka 2
|
| Studietakt | Helfart |
| Undervisningsspråk | Svenska |
| Ort | Eksjö |
| Kurstid | Dagtid |
| Kursplan (PDF) | |
| Anmälningskod | HJ-Y1395 |