Industriell marknadsföring 7.5 hp

Kursinnehåll

Kursen ger fördjupade kunskaper och förmågor inom industriell marknadsföring. Kursen innehåller följande moment: - Grundläggande marknadsföringsbegrepp - Betydelsen av relationer, nätverk och strategier inom industriell marknadsföring - Likheter och skillnader mellan konsumentmarknadsföring och industriell marknadsföring - Beståndsdelar och genomförandet av en marknadsanalys inkl. alternativa metoder för att samla in marknadsinformation - Entreprenöriellt förhållningssätt till industriell marknadsföring kopplat till innovation, risk och osäkerhet - Interaktion mellan leverantörer, producenter och kunder och dess betydelse för industriell marknadsföring - Kopplingen mellan industriell marknadsföring och supply chain management - Kundvärde - Organisationers köpbeteende - Kopplingen till övriga delar inom en organisation – R&D, HR, produktion & ekonomi - Socialt ansvarstagande och kopplingen till marknadsföring – corporate social responsibility (CSR) - Industriell marknadsföring på en internationell marknad - Etiska och juridiska aspekter

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet samt genomgången kurs i Industriell ekonomistyrning, 7,5 hp (eller motsvarande kunskaper).

Utbildningsnivå: Grundnivå

Kurskod/Ladokkod: TIMK11

Kursen ges vid: Tekniska högskolan

Label Value
Typ av Kurs Programkurstillfälle
Studieform Normal
Termin Våren 2025
Studieperiod vecka 3 - vecka 12
Studietakt Helfart
Undervisningsspråk Svenska
Ort Jönköping
Kurstid Dagtid
Studieavgift Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: 18750 SEK
Kursplan (PDF)
Anmälningskod HJ-T5156