Industriell marknadsföring 7.5 hp
Kursinnehåll
Kursen ger fördjupade kunskaper och förmågor inom industriell marknadsföring.
Kursen innehåller följande moment:
- Grundläggande marknadsföringsbegrepp
- Betydelsen av relationer, nätverk och strategier inom industriell marknadsföring
- Likheter och skillnader mellan konsumentmarknadsföring och industriell marknadsföring
- Beståndsdelar och genomförandet av en marknadsanalys inkl. alternativa metoder för att samla in marknadsinformation
- Entreprenöriellt förhållningssätt till industriell marknadsföring kopplat till innovation, risk och osäkerhet
- Interaktion mellan leverantörer, producenter och kunder och dess betydelse för industriell marknadsföring
- Kopplingen mellan industriell marknadsföring och supply chain management
- Kundvärde
- Organisationers köpbeteende
- Kopplingen till övriga delar inom en organisation – R&D, HR, produktion & ekonomi
- Socialt ansvarstagande och kopplingen till marknadsföring – corporate social responsibility (CSR)
- Industriell marknadsföring på en internationell marknad
- Etiska och juridiska aspekter
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomgången kurs i Industriell ekonomistyrning, 7,5 hp (eller motsvarande kunskaper).
Utbildningsnivå: Grundnivå
Kurskod/Ladokkod: TIMK11
Kursen ges vid: Tekniska högskolan
Label | Value |
---|---|
Typ av Kurs | Programkurstillfälle |
Studieform | Normal |
Termin | Våren 2025 |
Studieperiod |
vecka 3 - vecka 12
|
Studietakt | Helfart |
Undervisningsspråk | Svenska |
Ort | Jönköping |
Kurstid | Dagtid |
Studieavgift Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: | 18750 SEK |
Kursplan (PDF) | |
Anmälningskod | HJ-T5156 |