Marknadsföring och försäljning 6 hp
Kursinnehåll
Kursen skall ge kunskaper om och färdigheter i marknadsföring och försäljning. Kursen ger även grundläggande kunskaper i grafisk design för att studenten ska kunna skapa marknadsföringsmaterial, t. ex. informationsfolders, affischer och enklare katalogmaterial.
Kursen innehåller följande moment:
- Marknadsföringens förutsättningar: vision, affärsidé och omvärldsanalys
- Koppling mellan affärsstrategier och marknadsföring och försäljning
- Strategisk marknadsföring: segmentering och positionering
- Operativ marknadsföring
- Kundbegreppet och kundbehov
- Komplex försäljning och relationsmarknadsföring
- Framställning av marknadsföringsmaterial med digitala produktionsverktyg
- Typografi, layout, färg- och formlära
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomgångna kurser i Affärsplanering med kalkylering och tillverkning, 9 hp, Designmetodik och projektarbete, 9 hp och Vetenskapligt arbetssätt och kommunikation, 6 hp (eller motsvarande kunskaper).
Utbildningsnivå: Grundnivå
Kurskod/Ladokkod: TMFK19
Kursen ges vid: Tekniska högskolan
| Label | Value |
|---|---|
| Typ av Kurs | Programkurstillfälle |
| Studieform | Normal |
| Termin | Hösten 2024 |
| Studieperiod |
vecka 44 - vecka 2
|
| Studietakt | Helfart |
| Undervisningsspråk | Svenska |
| Ort | Nässjö |
| Kurstid | Dagtid |
| Studieavgift Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: | 15000 SEK |
| Kursplan (PDF) | |
| Anmälningskod | HJ-T4356 |