Marknadsföring och försäljning 6 hp

Kursinnehåll

Kursen skall ge kunskaper om och färdigheter i marknadsföring och försäljning. Kursen ger även grundläggande kunskaper i grafisk design för att studenten ska kunna skapa marknadsföringsmaterial, t. ex. informationsfolders, affischer och enklare katalogmaterial. Kursen innehåller följande moment: - Marknadsföringens förutsättningar: vision, affärsidé och omvärldsanalys - Koppling mellan affärsstrategier och marknadsföring och försäljning - Strategisk marknadsföring: segmentering och positionering - Operativ marknadsföring - Kundbegreppet och kundbehov - Komplex försäljning och relationsmarknadsföring - Framställning av marknadsföringsmaterial med digitala produktionsverktyg - Typografi, layout, färg- och formlära

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet samt genomgångna kurser i Affärsplanering med kalkylering och tillverkning, 9 hp, Designmetodik och projektarbete, 9 hp och Vetenskapligt arbetssätt och kommunikation, 6 hp (eller motsvarande kunskaper).

Utbildningsnivå: Grundnivå

Kurskod/Ladokkod: TMFK19

Kursen ges vid: Tekniska högskolan

Label Value
Typ av Kurs Programkurstillfälle
Studieform Normal
Termin Hösten 2025
Studieperiod vecka 45 - vecka 3
Studietakt Helfart
Undervisningsspråk Svenska
Ort Nässjö
Kurstid Dagtid
Studieavgift Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: 17100 SEK
Kursplan (PDF)
Anmälningskod HJ-T4356