Teknik- och verktygsutveckling 25 yhp

Kursinnehåll

- Verktyg, metoder och processer för att skapa script och plugin - Olika typer av shadermodeller (BSDF) - PBR (physical based rendering) - Spelmotorer, gränssnitt, navigation, import av grafiska assets, shaders och material, ljus, effekter - Realtidsrenderingar i 3D - Utveckling och trender

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet samt lägst betyget G/E i någon av kurserna - Bild 1, 100 p - Medieproduktion 1, 100 p - Arkitektur – hus, 100 p eller motsvarande kunskaper.

Kurskod/Ladokkod: YTTVU2

Kursen ges vid: Tekniska högskolan

Label Value
Typ av Kurs Programkurstillfälle
Studieform Normal
Termin Hösten 2024
Studieperiod vecka 45 - vecka 2
Studietakt Helfart
Undervisningsspråk Svenska
Ort Eksjö
Kurstid Dagtid
Kursplan (PDF)
Anmälningskod HJ-Y1398