Nivå: Avancerad nivå
Programstart: Hösten 2025
Ort: Jönköping
Omfattning: 60 hp
Examen: Filosofie magisterexamen med huvudområdet företagsekonomi
Ansökningstid: 2025-03-17 – 2025-04-15

JIBS is double accredited by EQUIS and AACSB.

Om utbildingen:

I en värld där digitalisering och globalisering driver ständig förändring, är det avgörande att skapa marknadsföring som sticker ut och som är relevant. Förmågan att förstå och kunna möta framtidens marknadsutmaningar gör dig till en eftertraktad tillgång för företag på den globala marknaden.


Programmet utvecklar din förmåga att hantera frågor som digital transformation, global konkurrens och snabba marknadsförändringar och ger dig en bred förståelse för internationell marknadsföring,

 

Under utbildningen kommer du att samarbeta med företag och verkliga utmaningar samtidigt som du fördjupar dina teoretiska kunskaper. Tillsammans med dina kurskamrater kommer du också att delta i diskussioner om hur konsumenter påverkar varandra, hur digitala medier påverkar marknadsföringen och hur exportstrategier kan optimeras.

 

Kursinnehållet bygger på forskning och täcker ämnen som sträcker sig från konsumentbeteende till globaliseringen av ekonomin.

 

All undervisning sker på engelska och programmet är öppet för studenter från hela världen. Den internationella atmosfären bidrar till ett bredare perspektiv på de frågor som diskuteras, vilket berikar både din personliga och professionella utveckling.

Efter avslutade studier är du väl förberedd för en karriär inom marknadsföring. Tidigare studenter jobbar idag som exempelvis i roller som marknadschef, exportchef, konsult och internationell account manager.


Efter examen är du behörig att söka till doktorandprogrammet i företagsekonomi vid JIBS liksom andra doktorandprogram inom företagsekonomi över hela världen.

Programmet ges vid Internationella Handelshögskolan
Omfattning: 60 hp
Nivå: Avancerad nivå
Språk: Engelska
Studietakt: Helfart
Ort: Jönköping
Studieform: Normal
Programstart: Hösten 2025
Urval: Avancerad nivå. Urvalet bygger på tidigare studiemeriter vid sista anmälningdag. Rangordning sker i fallande skala.
Behörighet: The applicant must hold the minimum of a Bachelor’s degree (i.e. the equivalent of 180 ECTS credits at an accredited university) with at least 90 credits in one (or a combination) of the following areas: business administration, economics, commerce, industrial engineering and management, or equivalent. At least 60 credits must be in business administration. Proof of English proficiency is required.
Anmälningskod: HJ-MS161
Examen: Filosofie magisterexamen med huvudområdet företagsekonomi

Programmet förbereder dig för en karriär inom marknadsföring där du kan arbeta inom roller som marknadschef, exportchef eller konsult, eller som internationell account manager.

 

Programmet förbereder dig även för doktorandstudier.

Fler utbildningar och intervjuer från Jönköping University

Jönköping - den moderna studentstaden

Jönköping är den moderna studentstaden med ett gemensamt och sammanhållet campus som ligger mitt i stan. Här finns våra fyra fackhögskolor med 12 000 studenter tillsammans med Högskolebiblioteket, träningsanläggning, caféer, restauranger och Service Center. Med en stark internationell prägel och samverkan med arbetslivet redan under studietiden ger vi dig rätta förutsättningar för din framtid.

Läs mer om studentlivet i Jönköping.


Kontakta oss

Genom att skicka in formuläret godkänner du att ta emot kommunikation från Jönköping University om våra utbildningsprogram via epost och/eller sms. Du kan avregistrera dig när som helst. 
Kryssa i rutan för att godkänna vår integritetspolicy. Vi respekterar och skyddar dina personuppgifter.