DISPUTATION - Vasilios Fourlakidis
16
januari
-
16
januari
10:00
-
13:00
<p><strong>Titel: </strong><em>Dendritic Morphology and Ultimate Tensile Strength of Pearlitic Lamellar Graphite Iron</em><br /><strong>Respondent:</strong> Vasilios Fourlakidis<br /><strong>Forskarutbildningsämne:</strong> Material och Tillverkningsprocesser<br /><strong>Opponent:</strong> Docent Carlos A. Silva Ribeiro, University of Porto, Portugal<br /><strong>Huvudhandledare:</strong> Professor Attila Diószegi, JTH, Jönköping University</p><p>Välkomna!</p>
16
januari
-
16
januari
10:00
-
13:00
Plats
E1405 Gjuterisalen JTH
|
DISPUTATION - Vasilios Fourlakidis
Titel: Dendritic Morphology and Ultimate Tensile Strength of Pearlitic Lamellar Graphite Iron
Respondent: Vasilios Fourlakidis
Forskarutbildningsämne: Material och Tillverkningsprocesser
Opponent: Docent Carlos A. Silva Ribeiro, University of Porto, Portugal
Huvudhandledare: Professor Attila Diószegi, JTH, Jönköping University
Välkomna!
Arrangör:
Tekniska Högskolan
|
Seminarium kring nyttiggörande för doktorander (3)
17
januari
-
17
januari
11:30
-
13:30
<p>Med start i oktober erbjuder Science Park tre seminarier/workshopar på temana immateriella tillgångar, idégenerering samt att starta företag/skapa nytta. Seminarierna är öppna för alla doktorander vid Jönköping University.</p><p> </p><p>Det här är det tredje tillfället och har temat <strong>Starta företag/skapa nytta</strong>.</p><p> </p><p>För mer information och anmälan, klicka <a href="https://sciencepark.se/english/kalender/phd-seminars/">här</a>.</p><p> </p><p>OBS! Anmälan ska ske senast en vecka innan respektive seminarium</p>
17
januari
-
17
januari
11:30
-
13:30
|
Seminarium kring nyttiggörande för doktorander (3)
Med start i oktober erbjuder Science Park tre seminarier/workshopar på temana immateriella tillgångar, idégenerering samt att starta företag/skapa nytta. Seminarierna är öppna för alla doktorander vid Jönköping University.
Det här är det tredje tillfället och har temat Starta företag/skapa nytta.
För mer information och anmälan, klicka här.
OBS! Anmälan ska ske senast en vecka innan respektive seminarium
Arrangör:
Extern arrangör
|
Akademisk avslutning
18
januari
-
18
januari
09:00
-
11:00
<p>Avslutningshögtid för sjuksköterskor, socionomer, specialistsjuksköterskor och magister/master</p><p>Under ceremonin kommer det att hållas tal, delas ut stipendium och diplom.</p><p>Sång och musikunderhållning ges under ceremonin. Efter avslutad ceremoni bjuds det mingelsnacks.</p>
18
januari
-
18
januari
09:00
-
11:00
Plats
Pingstkyrkan i Jönköping
|
Akademisk avslutning
Avslutningshögtid för sjuksköterskor, socionomer, specialistsjuksköterskor och magister/master
Under ceremonin kommer det att hållas tal, delas ut stipendium och diplom.
Sång och musikunderhållning ges under ceremonin. Efter avslutad ceremoni bjuds det mingelsnacks.
Arrangör:
Hälsohögskolan
|
Välkomstmässa
18
januari
-
18
januari
12:00
-
13:30
<p>Den 18 januari är du välkommen till Jönköping Universitys välkomstmässa för både nya och befintliga studenter i Campus Arena kl. 12.00-13.30.<br />Mässan är ett bra tillfälle för dig som ny student att komma i kontakt med representanter från Jönköping University, som International Relations Office, Studievägledare, Career Center, Studenthälsan, Högskolebiblioteket, studentföreningar, IT-service m.m. Studentkårens många studentföreningar kommer finnas representerade samt även några företag som visar upp vad Jönköping som stad har att erbjuda.<br /><br /> </p>
18
januari
-
18
januari
12:00
-
13:30
|
Välkomstmässa
Den 18 januari är du välkommen till Jönköping Universitys välkomstmässa för både nya och befintliga studenter i Campus Arena kl. 12.00-13.30. Mässan är ett bra tillfälle för dig som ny student att komma i kontakt med representanter från Jönköping University, som International Relations Office, Studievägledare, Career Center, Studenthälsan, Högskolebiblioteket, studentföreningar, IT-service m.m. Studentkårens många studentföreningar kommer finnas representerade samt även några företag som visar upp vad Jönköping som stad har att erbjuda.
Arrangör:
Jönköping University
|
Docentföreläsning Anette Svensson
18
januari
-
18
januari
13:00
-
14:30
<p>Fredagen den 18 januari håller <strong>Anette Svensson</strong> sin docentföreläsning med titeln<strong> </strong><strong>"Från översättningsvärldar till textuniversum"</strong></p><p>Föreläsningen hålls under ca. 45 minuter och avrundas med en mingel.</p>
18
januari
-
18
januari
13:00
-
14:30
|
Docentföreläsning Anette Svensson
Fredagen den 18 januari håller Anette Svensson sin docentföreläsning med titeln "Från översättningsvärldar till textuniversum"
Föreläsningen hålls under ca. 45 minuter och avrundas med en mingel.
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Sara Goico: Doctoral Dissertation Defense
18
januari
-
18
januari
19:00
-
21:00
<p><strong>Sara Goico will sit for her Ph.D. Dissertation Defense</strong></p><p>on her doctoral dissertation<strong> "The Social Lives of Deaf Youth in Iquitos, Peru"</strong></p><p>on Jan 18, 2019, 10:00 am in SSRB 340 (7 PM Central European & Swedish time)</p><p><strong>You can participate onlie by joining</strong> Zoom Meeting<br /><a target="_blank" href="https://ucsd.zoom.us/j/5493667478">https://ucsd.zoom.us/j/5493667478</a><br /><br /><!--[if !supportLineBreakNewLine]-->Join by SIP<br /><a target="_blank" href="mailto:5493667478@zoomcrc.com">5493667478@zoomcrc.com</a><br /><!--[if !supportLineBreakNewLine]-->Join by Skype for Business<br /><a target="_blank" href="https://ucsd.zoom.us/skype/5493667478">https://ucsd.zoom.us/skype/5493667478</a><br /><!--[if !supportLineBreakNewLine]--><br /><!--[endif]--><br />Distinguished Professor John Haviland, Department of Anthropology</p><p>Professor Emeritus Kathryn Woolard, Department of Anthropology </p><p>Professor Nancy Postero, Department of Anthropology </p><p>Professor Emeritus Hugh Mehan, Department of Sociology and Education Studies</p><p>Associate Professor Emeritus Tom Humphries, Department of Communication and Education Studies</p><p>Professor Susan Goldin-Meadow, Department of Psychology, University of Chicago </p><p> </p><p>In this dissertation, I examine the social and communicative lives of deaf youth in Iquitos, Peru using a language socialization approach that combines ethnographic research with interactional analysis. I illustrate this approach using the data of three deaf boys, Luis, José, and Jeremy, whom I met while observing their regular education mainstream classroom in 2014. All three boys were similar in that they had no previous access to an established language. Their deafness precluded access to spoken Spanish, they had not received hearing assistive technology, and had not been exposed to Peruvian Sign Language.</p><p> </p><p>Based on the existing literature, I began my research in Iquitos under the assumption that the deaf youth I would meet would be cut-off from the surrounding social world and would neither share a language with the individuals around them, nor have any language at all. Yet, through my ethnographic fieldwork, I found that these boys had remarkably rich social and communicative lives. They were integral members of their households, had friends whom they played with and had crushes on, were frequent customers at the family run shops in their neighborhoods, and attended school where they were busy doing the work of being students. The interactional analyses illustrate how the boys use their manual communication systems to navigate the distinct affordances provided by their home and school environments.</p><p> </p><p>In this dissertation, I demonstrate how the language socialization paradigm provides an important advance to studying the communication of deaf individuals without access to an existing language. The language socialization approach sheds light on how these sign systems are co-created in interaction with a community of individuals and rely on a variety of communicative resources, including manual signs, vocalizations, eye gaze, body orientation, and the manipulation of objects. Additionally, this dissertation addresses the future possibilities for deaf youth growing up in Iquitos. I advocate for providing deaf youth with access to Peruvian Sign Language, as well as grassroots community efforts to address the numerous structural barriers that deaf individuals face as they move into adulthood in Iquitos. </p><p> </p>
18
januari
-
18
januari
19:00
-
21:00
Plats
Online Zoom-meeting
|
Sara Goico: Doctoral Dissertation Defense
Sara Goico will sit for her Ph.D. Dissertation Defense
on her doctoral dissertation "The Social Lives of Deaf Youth in Iquitos, Peru"
on Jan 18, 2019, 10:00 am in SSRB 340 (7 PM Central European & Swedish time)
You can participate onlie by joining Zoom Meeting
https://ucsd.zoom.us/j/5493667478
Join by SIP
5493667478@zoomcrc.com
Join by Skype for Business
https://ucsd.zoom.us/skype/5493667478
Distinguished Professor John Haviland, Department of Anthropology
Professor Emeritus Kathryn Woolard, Department of Anthropology
Professor Nancy Postero, Department of Anthropology
Professor Emeritus Hugh Mehan, Department of Sociology and Education Studies
Associate Professor Emeritus Tom Humphries, Department of Communication and Education Studies
Professor Susan Goldin-Meadow, Department of Psychology, University of Chicago
In this dissertation, I examine the social and communicative lives of deaf youth in Iquitos, Peru using a language socialization approach that combines ethnographic research with interactional analysis. I illustrate this approach using the data of three deaf boys, Luis, José, and Jeremy, whom I met while observing their regular education mainstream classroom in 2014. All three boys were similar in that they had no previous access to an established language. Their deafness precluded access to spoken Spanish, they had not received hearing assistive technology, and had not been exposed to Peruvian Sign Language.
Based on the existing literature, I began my research in Iquitos under the assumption that the deaf youth I would meet would be cut-off from the surrounding social world and would neither share a language with the individuals around them, nor have any language at all. Yet, through my ethnographic fieldwork, I found that these boys had remarkably rich social and communicative lives. They were integral members of their households, had friends whom they played with and had crushes on, were frequent customers at the family run shops in their neighborhoods, and attended school where they were busy doing the work of being students. The interactional analyses illustrate how the boys use their manual communication systems to navigate the distinct affordances provided by their home and school environments.
In this dissertation, I demonstrate how the language socialization paradigm provides an important advance to studying the communication of deaf individuals without access to an existing language. The language socialization approach sheds light on how these sign systems are co-created in interaction with a community of individuals and rely on a variety of communicative resources, including manual signs, vocalizations, eye gaze, body orientation, and the manipulation of objects. Additionally, this dissertation addresses the future possibilities for deaf youth growing up in Iquitos. I advocate for providing deaf youth with access to Peruvian Sign Language, as well as grassroots community efforts to address the numerous structural barriers that deaf individuals face as they move into adulthood in Iquitos.
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Docentföreläsning Zlatan Filipovic
25
januari
-
25
januari
13:00
-
14:30
<p>Fredagan den 25 januari håller <strong>Zlatan Filipovic</strong> sin docentföreläsning med titeln <strong>"From Jouissance to Shame".</strong></p><p>Föreläsningen hålls under ca. 45 minuter och avrundas med en mingel.</p>
25
januari
-
25
januari
13:00
-
14:30
|
Docentföreläsning Zlatan Filipovic
Fredagan den 25 januari håller Zlatan Filipovic sin docentföreläsning med titeln "From Jouissance to Shame".
Föreläsningen hålls under ca. 45 minuter och avrundas med en mingel.
Arrangör:
Högskolan för lärande och kommunikation
|
Studieteknik - förbättra din studieteknik och lär mer (28/1)
28
januari
-
28
januari
16:00
-
18:00
<p>Marina Bergman – Pedagogisk utvecklare <br />Måndag den 28 januari kl 16-18 </p><p>Kurt Johansson Aulan, Hälsohögskolan </p><p><em>I samarbete med studieverkstaden</em></p><p><a href="https://ju.se/student/karriar/career-center/anmalan-registration.html"><em>Anmäl dig här</em></a></p><p> </p>
28
januari
-
28
januari
16:00
-
18:00
Plats
Kurt Johansson Aulan
|
Studieteknik - förbättra din studieteknik och lär mer (28/1)
Marina Bergman – Pedagogisk utvecklare Måndag den 28 januari kl 16-18
Kurt Johansson Aulan, Hälsohögskolan
I samarbete med studieverkstaden
Anmäl dig här
Arrangör:
Career Center
|
Study skills - improve your learning (29/1)
29
januari
-
29
januari
16:00
-
18:00
<p>Marina Bergman – Educational developer </p><p>Information about how to improve your learning and about study skill techniques. </p><p>Tuesday January 29th 4-6 pm </p><p>Hc113, School of Education and Communication </p><p>In cooperation with the Academic Resource Center</p><p><a href="https://ju.se/student/karriar/career-center/anmalan-registration.html"><em>Sign up here!</em></a></p>
29
januari
-
29
januari
16:00
-
18:00
|
Study skills - improve your learning (29/1)
Marina Bergman – Educational developer
Information about how to improve your learning and about study skill techniques.
Tuesday January 29th 4-6 pm
Hc113, School of Education and Communication
In cooperation with the Academic Resource Center
Sign up here!
Arrangör:
Career Center
|
|