Artikel
Bradling, B.
(2022).
‘We are the Others’: A literary analysis of the rise, fall and resurrection of Ultima Thule’s Viking-rock Punk & Post Punk, 11(1), 7-33.
More information
Bradling, B.
(2021).
När Bergman plötsligt funkade i klassrummet Svenskläraren.
More information
Antologibidrag
Bradling, B., Lindberg, Y.
(2018).
Critical Perspectives as Advanced Reading Strategies: An Intersectional Approach to John Ajvide Lindqvist's Let the Right One In and Handling the Undead.
In:
Mark A. Fabrizi
(Ed.),
Horror Literature and Dark Fantasy:
Challenging Genres
(pp. 81 -98).
Leiden: Brill Academic Publishers
More information
Konferensbidrag
Bradling, B.
(2021).
Vad händer nu då? – Att nyttiggöra litteraturdidaktisk forskning i och utanför gymnasieskolan.
Forskningsbaserad undervisning – teori och praktik i samverkan, Jönköping University, 9 november 2021.
More information
Bradling, B.
(2021).
”Jag hade velat att det skulle hända nånting!” – ett lärararbetslag om tio minuters läsning varje lektion.
Litteraturdidaktiskt nätverk 2021, Högskolan Kristianstad, 11-12 november 2021.
More information
Bradling, B., Lindberg, Y.
(2020).
Kulturellt möjliggörande litteraturläsning: Skolbibliotekariers och lärares samverkan i förmedlingen av världslitteratur på gymnasiet.
SMDI 14, 18-19 november 2020, Malmö universitet.
More information
Bradling, B.
(2020).
Licentiatavhandlingen "Låt romanen komma in - Transformativt lärande i gymnasieskolans litteraturundervisning".
Presentation i seminarieserien "Högre seminarium UBF 2020" (Arrangör: Utbildningsförvaltningen, Jönköpings kommun), 11 september 2020, Huskvarna.
More information
Bradling, B.
(2019).
Låt romanen komma in: litteraturundervisning för transformativt lärande på gymnasiet.
LDN 2019: Litteraturstudiers samhällsrelevans, Högskolan Dalarna, Falun, Sweden, November 7-8, 2019.
More information
Bradling, B.
(2018).
Låt romanen komma in: Litteraturdidaktik och transformativt lärande på gymnasiet.
Forskningsbaserad undervisning - Teori och praktik i samverkan, 13/11, 2018, Jönköping.
More information
Bradling, B.
(2017).
Det särskiljande och det allmänmänskliga: om gymnasieskolans litteraturdidaktik.
Litteraturdidaktisk konferens, Jönköping, 6-7 oktober, 2017.
More information
Licentiatavhandling
Bradling, B.
(2020).
Låt romanen komma in – Transformativt lärande i gymnasieskolans litteraturundervisning
(Licentiate thesis, Jönköping:
Jönköping University, School of Education and Communication).
More information