Antologibidrag
Hedegaard, J., Hugo, M.
(2018).
Functional workplaces for people with disabilities.
In:
H. Ahl, I. Bergmo Prvulovic & K. Kilhammar
(Ed.),
Human resource management:
A Nordic perspective
(pp. 163 -176).
London, UK: Routledge
More information
Hedegaard, J., Hugo, M.
(2017).
Funktionsdugliga arbetsplatser för personer med funktionsnedsättning.
In:
Helene Ahl, Ingela Bergmo Prvulovic och Karin Kilhammar
(Ed.),
HR:
Att ta tillvara mänskliga resurser
Lund: Studentlitteratur AB
More information
Hugo, M., Hedegaard, J.
(2016).
Följeforskning som skolnära forskningsmetod.
In:
Elsie Anderberg
(Ed.),
Skolnära forskningsmetoder
(pp. 47 -62).
Lund: Studentlitteratur AB
More information
Hedegaard, J.
(2009).
The role of interactive and action research in developing and improvement oriented projects.
In:
Mattias Elg och Boel Andersson Gäre
(Ed.),
Vägval och dilemman i interaktiv forskning:
Kurspaper från Bridging the gaps doktorandkurs Interaktiv forskning 2008
(pp. 111 -122).
Linköping: Helix
More information
Artikel
Hedegaard, J., Hugo, M.
(2017).
Social dimensions of learning – the experience of young adult students with Asperger syndrome at a supported IT education Scandinavian Journal of Disability Research, 19(3), 256-268.
More information
Hugo, M., Hedegaard, J.
(2017).
Education as habilitation: Empirical examples from an adjusted education in Sweden for students with high-functioning autism , 23(3), 71-87.
More information
Ahl, H., Hedegaard, J., Golding, B.
(2017).
How the Men’s Shed idea travels to Scandinavia , 57(3), 316-333.
More information
Hedegaard, J., Ahl, H., Rovio-Johansson, A., Siouta, E.
(2014).
Gendered communicative construction of patients in consultation settings Women & health, 54(6), 513-529.
More information
Hedegaard, J., Ahl, H.
(2013).
The gender subtext of new public management-based work practices in Swedish health care , 32(2), 144-156.
More information
Hedegaard, J., Rovio-Johansson, A., Siouta, E.
(2013).
Communicative construction of native versus non-native Swedish speaking patients in consultation settings Offentlig Förvaltning. Scandinavian Journal of Public Administration, 17(4), 21-49.
More information
Doktorsavhandling
Hedegaard, J.
(2014).
The production and maintenance of inequalities in health care: A communicative perspective
(Doctoral thesis, Jönköping:
School of Education and Communication, Jönköping University).
More information
Konferensbidrag
Hedegaard, J., Hugo, M.
(2018).
Inclusion through folk high school in Sweden.
ECER 2018, Bolzano.
More information
Hedegaard, J., Ahl, H.
(2018).
Catching glimpses of youth: Women’s experiences of their husbands visiting Men’s Shed.
The 9th Conference of the ESREA Research Network on Education and Learning of Older Adults (ELOA), Faro, Portugal, 11-13 October 2018.
More information
Hugo, M., Hedegaard, J.
(2018).
Varför fungerar folkhögskolan för deltagare med högfungerande autism?.
Folkbildningens forskningsdag 2018 - Folkbildning som medborgarskapande: Om avmakt, motmakt och medmakt, Stockholm 22 oktober.
More information
Ahl, H., Hedegaard, J., Golding, B.
(2017).
The Nordic translation of “Men’s Shed”, a gendered model for adult learning.
The 7th Nordic Conference on Adult Education and Learning, Jönköping, 3-5 May, 2017..
More information
Hugo, M., Hedegaard, J.
(2017).
Habilitating effects of an adjusted education in Sweden for students with High-functioning autism.
The 7th Nordic Conference on Adult Education and Learning, Jönköping, 3-5 May, 2017..
More information
Bjursell, C., Sjödahl, C., Hedegaard, J.
(2017).
From national policy to local policy: Evidence based practice as a dominant idea.
The 7th Nordic Conference on Adult Education and Learning, Jönköping, 3-5 May, 2017..
More information
Hugo, M., Hedegaard, J.
(2017).
Education as habilitation: Empirical examples from an adjusted education in Sweden for students with high-functioning autism.
Nätverket för skolsocial forskning: Att förebygga skolmisslyckanden, Växjö, 2-3 februari, 2017..
More information
Hugo, M., Hedegaard, J.
(2017).
Education as habilitation: Empirical examples from an adjusted education in Sweden for students with high-functioning autism.
45th Congress of the Nordic Educational Research Association (NERA), Copenhagen, 23-25 March, 2017..
More information
Ahl, H., Hedegaard, J., Golding, B.
(2017).
How the idea of a Men’s Shed travels to Scandinavia.
Melbourne Conference: Learning in later life and social inequalities, 15th February, 2017..
More information
Hedegaard, J., Hugo, M.
(2015).
Jag har lärt mig en vettig grej när jag har vart här… och det är försök för helvete själv du kommer klara det - En följeforskningsstudie om studenters upplevelser av en utbildning för unga vuxna med asperger.
Socialt arbete i skolan: Perspektiv, metoder och utmaningar ur ett nordiskt perspektiv, Stockholm, 7-8 maj, 2015..
More information
Hedegaard, J.
(2013).
The Janus-face of normativity – Health care staffs’ communicative construction of patients in their absence.
International HELIX Conference.
More information
Hedegaard, J., Ahl, H.
(2012).
The gender subtext of public health care innovation: the case of implementing Clinical Microsystems in Sweden.
Gender, Work and Organization 2012, 7th Biennial International Interdisciplinary Conference, 27th -29th June 2012, Keele University, Staffordshire, UK.
More information
Hedegaard, J.
(2011).
Clinical Microsystem: A promise for change and equality or hierarchy reinvented?.
Gender, Work and Organization 2012, 7th Biennial International Interdisciplinary Conference, 27th -29th June 2012, Keele University, Staffordshire, UK.
More information
Rapport
Hedegaard, J., Hugo, M.
(2018).
Utbildning som stödjande miljö för deltagare med högfungerande autism: Rapport från ett pågående forskningsprojekt om personer med högfungerande autism och deras studiegång.
Stockholm:
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor (MUCF)
More information
Hedegaard, J., Hugo, M.
(2015).
IT-spåret: En följeforskningsstudie om studenters och personals upplevelser av verksamheten.
Jönköping:
Högskolan för lärande och kommunikation
More information
Hedegaard, J., Hugo, M.
(2015).
Lärandets sociala dimensioner: Unga vuxna med Asperger beskriver sina erfarenheter av anpassad utbildning.
Visby:
Nomen förlag
More information
Övrigt
Hedegaard, J.
.
Communication about patients in multi-professional teams: a gender perspective.
More information