Prince Chacko Johnson

Doktorand företagsekonomi
Företagsekonomi , Jönköping International Business School

Prince Chacko Johnson är en doktorand i digitalt företagande på Media Management and Transformation Centre (MMTC) vid Jönköping International Business School. Hans nuvarande forskning är med fokus på digital transformation och digitala forskningsmetoder. Utöver forskningsarbetet är han också involverad i undervisning för kurser så som digitalt företagande, företagsledning och innovation.

Innan Prince påbörjade doktorandstudierna, jobbade han som forskningsassistent på MMTC. Han har en kandidatexamen som elektroingenjör från Karunya University i Indien, och en masterexamen i engineering management från Jönköping International Business School. Hans slutliga examensarbete behandlade konceptet av agile management, inom producerande företag. Innan hans masterprogram arbetade han i olika roller och företag inom IT.

Artikel

Johnson, P., Laurell, C., Ots, M., Sandström, C. (2022). Digital innovation and the effects of artificial intelligence on firms’ research and development – Automation or augmentation, exploration or exploitation? Technological forecasting & social change, 179. More information

Antologibidrag

Johnson, P., Sandström, C. (2022). Making use of digital methods to study influencer marketing. In: J. M. Álvarez-Monzoncillo (Ed.), The dynamics of influencer marketing: A multidisciplinary approach (pp. 5 -18). London: Routledge More information