Jonathan Lilliedahl
Kontakt

Forskningsgrupper
Forskning
Jonathan Lilliedahl bedriver i huvudsak forskning inom läroplansteori, didaktik och utbildningssociologi med särskilt intresse för lärarutbildningsfrågor och musikpedagogiska frågeställningar. Fokus ligger på statlig styrning, utbildningssystem, rekontextualiseringar av kunskap samt estetiska kunskapspraktiker.
Jonathan ägnar sig även åt samverkansuppdrag med myndigheter, såsom tillsammans med Skolverket (2013-2014, 2017-2018), Universitets- och högskolerådet (2014-2016) och Skolinspektionen (2016-2017).
-- Välkommen att följa nyheter via https://twitter.com/LilliedahlJ --
Biografi
Jonathan Lilliedahl (f. 1980) är universitetslektor i didaktik med inriktning mot musik vid Högskolan för lärande och kommunikation, Högskolan i Jönköping. Han är även associerad medlem vid LCT Centre for Knowledge-Building, University of Sydney.
Under 2014-2015 var Jonathan gästforskare i forskargruppen Studies in Curriculum, Teaching and Evaluation (SITE) vid Linnéuniversitetet.
Jonathan har tidigare varit anställd som doktorand vid Musikhögskolan, Örebro universitet (2008-2013). Han har också en bakgrund som lärare i såväl grund- och gymnasieskola som kommunal kulturskola.
Till grundutbildning hör en lärarexamen samt en fil mag i musikpedagogik.