style
Utbildningstyp:
Uppdragsutbildning
event
Kursstart:
September 2022
Översikt
Ansökan är stängd för sen anmälan
Kursens syfte är att ge lärare en ämnesdidaktisk fördjupning och redskap för en systematisk och kontinuerlig bedömning av elevers andraspråksutveckling i skolan. Kursen ska utveckla lärarens förmåga att planera och genomföra formativ undervisning som bidrar till att förbättra nyanlända och flerspråkiga elevers förutsättningar för lärande och goda kunskapsresultat.
Utbildningsform
Utbildningen genomförs på kvartsfart och startar v.37 12/9 2022 och avslutas v.6 10/2 2023. I kursen ingår fem träffar online (halvdagar) eftermiddagstid på olika veckodagar.
Ansökan
Vi tillämpar avklarade högskolepoäng som urvalsprincip.
Mer information
Läs mer om kursen på Skolverkets hemsida.
Målgrupp och förkunskapskrav
Kursen riktar sig till följande målgrupper:
- lärare i svenska som andraspråk i grundskolan, grundsärskolan, specialskolan, sameskolan samt gymnasieskolan och gymnasiesärskolan
- lärare i svenska som andraspråk i kommunal vuxenutbildning
Fakta
Utbildningen ges vid:
Högskolan för lärande och kommunikation
verified_user
Behörighet:
Grundläggande behörighet samt lärarexamen eller motsvarande och verksam som lärare i svenska som andraspråk i grundskolan, grundsärskolan, specialskolan, sameskolan samt gymnasieskolan och gymnasiesärskolan eller i kommunal vuxenutbildning. Dessutom krävs minst 30 hp svenska som andraspråk.
event
Kursstart:
Vecka 37, 12/9 2022
local_library
Studieform:
Distans
clear_all
Nivå:
Grundnivå
data_usage
Omfattning:
7,5 hp
language
Språk:
Svenska
Kursplan:
Kursplan (.html)
Kursplan (.pdf)
Kursplan (.pdf)
Student projects
Kontakta oss
Kontaktpersoner
- Uppdragssamordnare
- Högskolan för lärande och kommunikation
- katarina.sebenius@ju.se
- +46 36-10 1424