Hållbara Affärsrelationer (Sustainable Business Relationships) 7,5 hp
Undervisningen bedrivs på engelska.Kursinnehåll
Kursen ger fördjupade kunskaper och förmågor inom affärsrelationer.Kursen innehåller följande moment:
- Grundläggande marknadsföringsbegrepp inklusive kundvärde
- Betydelsen av relationer, nätverk och strategier inom industriell marknadsföring
- Likheter och skillnader mellan konsumentmarknadsföring och industriell marknadsföring
- Beståndsdelar och genomförandet av en marknadsanalys inkl. alternativa metoder för att samla in marknadsinformation
- Interaktion mellan leverantörer, producenter och kunder och dess betydelse för affärsrelationer
- Hållbarhet, etiska och juridiska aspekter av affärsrelationer
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomgångna kurser 120 hp på grundnivå om minst 60 hp i huvudområdet Industriell organisaiton och ekonomiUtbildningsnivå: Grundnivå
Kurskod/Ladokkod: THAN19
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan
Tidigare och pågående kurstillfällen
Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Campus
Termin
Våren
2020:
vecka 13
-
vecka 22
Studietakt
100%
Undervisningsspråk
Engelska
Ort
Jönköping
Kurstid
Dag
Kursansvarig
Sarah Wikner
Examinator
Sarah Wikner
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
16253kr
Anmälningskod
HJ-T0073
Senast ändrad 2020-08-20 14:23:06