Service Level Management 6 hp
Undervisningen bedrivs på engelska.Kursinnehåll
Kursen visar hur man jobbar med en professionell inställning inom IT-branchen, t.ex. hur man jobbar med processer enligt vedertagna modeller såsom ITIL och hur ärenden eskaleras genom olika nivåer inom företaget. Kursen tar även upp hur avtal mot kund formuleras och hur kund och leverantör jobbar mot varandra med avseende på åtaganden, skyldigheter och påföljder vid kontraktsbrott.Kursen innehåller följande moment:
- Teoretiska modeller för SLA (Service Level Agreement)
- Standarder för tjänsteproduktion
- Mätmetoder, verktyg och rapporteringssystem
- Ärendehantering
- Leverantörsbedömning och upphandlingstaktik
- Utveckling och marknadsföring av tjänst
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomgången kurs i Ekonomi, entreprenörsskap och marknadsföring.Utbildningsnivå: Grundnivå G1F
Kurskod/Ladokkod: TSLK15
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan
Tidigare och pågående kurstillfällen
Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Campus
Termin
Hösten
2017:
vecka 43
-
vecka 02 2018
Studietakt
100%
Undervisningsspråk
Engelska
Ort
Jönköping
Kurstid
Dag
Kursansvarig
Anders Kvarnemo
Examinator
Sonny Johansson
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
12600kr
Anmälningskod
HJ-T7221
Senast ändrad 2024-03-11 15:00:44