IT Service Management 7,5 hp
Undervisningen bedrivs på engelska.Kursinnehåll
Kursen visar hur man jobbar med en professionell inställning inom IT-branchen, t.ex. hur man jobbar med processer enligt vedertagna modeller såsom ITIL och hur ärenden eskaleras genom olika nivåer inom företaget. Kursen tar även upp hur avtal mot kund formuleras och hur kund och leverantör jobbar mot varandra med avseende på åtaganden, skyldigheter och påföljder vid kontraktsbrott.Kursen innehåller följande moment:
- Teoretiska modeller för SLA (Service Level Agreement)
- Standarder för tjänsteproduktion
- Mätmetoder, verktyg och rapporteringssystem
- Ärendehantering
- Leverantörsbedömning och upphandlingstaktik
- Utveckling och marknadsföring av tjänst
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomgångna kurser på grundnivå 60 hp, inom informatik (eller motsvarande kunskaper).Utbildningsnivå: Grundnivå
Kurskod/Ladokkod: TSMN19
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan
Tidigare och pågående kurstillfällen
Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Campus
Termin
Hösten
2020:
vecka 34
-
vecka 42
Studietakt
100%
Undervisningsspråk
Engelska
Ort
Jönköping
Kurstid
Dag
Examinator
Ulf Seigerroth
Kursansvarig
gobhan
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
16253kr
Anmälningskod
HJ-T0186
Senast ändrad 2023-02-24 09:29:57