Publikationer
Publikationer för litteraturdidaktiskt nätverk.
Listan av publikationer kommer från en utsökning i SwePub.
Artiklar
TidskriftsartikelPeer Review
On the interactional challenges of revealing summative assessments : Collaborative scoring talk among teachers and students in Swedish national tests
Tidskriftsartikel
Poesins utökade lyssnande och dess möjligheter
TidskriftsartikelPeer Review
The Value of Studying Literature : A Review of the English Higher Education Curriculum in Sweden
TidskriftsartikelPeer Review
What Are Literary Studies For? : A Review of English Teacher Education in Sweden
TidskriftsartikelPeer Review
Kontextualisera, spegla, vidga och estetisera: Gymnasielärares litteraturdidaktiska infallsvinklar till Pajtim Statovcis roman Min katt Jugoslavien
TidskriftsartikelPeer Review
Social Excursions During the In-between Spaces of Lessons. : Students’ Smartphone Use in the Upper Secondary School Classroom
TidskriftsartikelPeer Review
Effects of Rater Training on the Assessment of L2 English Oral Proficiency
Tidskriftsartikel
Extramural English research : Definition, findings, and implications
Tidskriftsartikel
Lyrikläsning som didaktisk praktik
Böcker & bokkapitel
Doktorsavhandling
Fiktion genom två medier : En studie om gymnasieelevers menings-skapande utifrån Hjalmar Söderbergs novell ”Pälsen” och dess adaption till film
Licenciatavhandling
Låt romanen komma in – Transformativt lärande i gymnasieskolans litteraturundervisning
Samlingsverk (redaktör)
Didaktiska perspektiv på hållbarhetsteman i barn- och ungdomslitteratur
Konferensbidrag
Konferensbidrag
Fiktionsläsning för social förståelse och breddade perspektiv : Utveckling av ett undervisningskoncept
KonferensbidragPeer Review
Seriekonst som utmanande litteratur och fönster mot världen : Transkulturella och multimodala (fler)språkande praktiker i importerade franskspråkiga bande-dessinées i Sverige 1950-2020
KonferensbidragPeer Review
Att mötas i tolkning av text : presentation från ett litteraturdidaktiskt projekt i gymnasieskolans båda svenskämnen
KonferensbidragPeer Review
”Genom kontrasterna ser vi” : identitetsskapande och kontrastivt lärande med hjälp av Ronja Rövardotter
KonferensbidragPeer Review