EU-programmet I AM syftar till att utveckla och pröva ett verktyg med samma namn, för pedagoger som anpassar lärmiljön i skolan efter elevers behov av stimulans och stöd för att förbättra elevernas akademiska resultat och sociala deltagande i skola.

I AM har deltagare från sex länder: Österrike, Tyskland, Norge, Sverige, Belgien och Portugal.

I AM (Inclusive Assessment Map) bygger på WHO’s Klassifikation av Funktionstillstånd, Funktionshinder och Hälsa. Lärare i olika länder kommer att använda det i sin undervisning och CHILD-forskarnas uppgift är att utvärdera hur användbart materialet är efter att lärare prövat det i skolan under höstterminen 2022 och vårterminen 2023. Inom CHILD har vi ansvar för utvärdering med fokus på hur lärarna uppfattar sitt arbete med eleverna i skolan före och efter att ha använt verktyget. Lilly Augustine Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. är projektledare för den svenska projektgruppen.

Mer information om projektet hos EU finns att läsa här: https://iam.univie.ac.at/#/imprint

Mer om projektet på CHILD:s projektsida

Projekt nr 621435-EPP-1-2020-1-AT-EPPKA3-IPI-SOC-IN

Projektledare för den svenska projektgruppen