IT Helpdesk
Ny student?
Här hittar du svaren på dina frågor om konto och registrering, trådlös uppkoppling och lite till.
Se en kort video om konton, det trådlösa nätet och utskrifter Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Se en kort video om lärplattformen Canvas Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Kontakta oss
Online
Skapa ärende
Besvaras under kontorstid
Telefon
036 - 10 11 12
Mån-ons, fre 7:30-16
Tor 7:30-15
Besök
Hus A,
3:e våningen
Mån-fre 8-15
Sök i FAQ/Manualer
Sök i FAQ/Manualer
Driftinformation
-
Inloggningsproblem i Inspera
Just nu är det problem med inloggning i Inspera både för studenter och personal. Även de som kan log...
Läs mer
-
IT-störningar söndag 15 september
Störningar på grund av planerat servicearbete kan förekomma söndagen den 15 september, kl 8-17. Prog...
Läs mer
-
Säkerhetshöjande arbete för Mac-datorer
Central hantering av uppdateringar och FileVault-kryptering är de två första stegen i arbetet med at...
Läs mer
-
Zoom Webinar500 tillgängligt för alla
Från och med 1/5 gäller nya licenser för Zoom. De nya licenserna innebär att samtliga användare har ...
Läs mer
-
Nya Teams och Outlook
Nya Teams är här, se till att uppdatera innan sommaren.
Läs mer
-
AddSkills avslutas
Tjänsten AddSkills, med videoguider om Microsoftprogram, avslutas sista maj.
Läs mer
-
Agresso utanför JU:s nät
VPN och adressen ehant.hj.se krävs nu för inloggning i Agresso utanför JU:s nät.
Läs mer
-
BankID för aktivering och lösenordsåterställning
Nu finns äntligen BankID som ett val när man ska aktivera sitt användarkonto eller om man har glömt ...
Läs mer
-
Kalenderkopplad telefonhänvisning och röstbrevlåda
Vad är kalenderkopplad hänvisning och vilka inställningar kan jag göra för röstmeddelanden?
Läs mer