Utbildningsplaner med kursplaner
Marknadskommunikation 7.5 hp
Kursinnehåll
Kursen innehåller grundläggande marknadskommunikation, med tonvikt på digitala kanaler, plattformsekonomi och designprinciper för webbaserat innehåll. De teoretiska kunskaperna varvas med praktiska tillämpningar i utformande av marknadskommunikation och digitala kampanjer anpassade för specifika målgrupper och plattformsspecifika nyanser.
Kursen innehåller följande moment:
- Grundläggande principer inom marknadsföring
- Grundläggande principer inom marknadskommunikation och reklambudskap
- Marknadsplan med fokus på både analoga och digitala strategier
- Varumärkesplattform och varumärkesidentitet
- Målsättning och målgruppssegmentering med hjälp av digitala verktyg
- Plattformsekonomi samt digitala ekosystem och företagsmodeller
- Strategier för innehållsdistribution på sociala medier och digitala plattformar
- Reklamhistoria med ett fokus på utvecklingen av digital och webbaserad annonsering
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomgången kurs i Grundläggande grafisk design, 7,5 hp (eller motsvarande kunskaper).
Utbildningsnivå: Grundnivå
Kurskod/Ladokkod: TMCK16
Kursen ges vid: Tekniska högskolan
Fakta aktuellt kurstillfälle
- Typ av kursProgramkurstillfälle
- StudieformNormal
- Termin2026 Vecka 4 - Vecka 12
- Studietakt100%
- OrtJönköping
- KurstidDagtid
- StudieavgiftGäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz21375 sek
- KursplanHTML (Svenska)PDF (Svenska)HTML (Engelska)PDF (Engelska)
- AnmälningskodT6007
Sidan uppdaterad 2013-06-17