student

Utbildningsplaner med kursplaner

Marknadskommunikation 7.5 hp

Kursinnehåll

Kursen innehåller grundläggande marknadskommunikation, med tonvikt på digitala kanaler, plattformsekonomi och designprinciper för webbaserat innehåll. De teoretiska kunskaperna varvas med praktiska tillämpningar i utformande av marknadskommunikation och digitala kampanjer anpassade för specifika målgrupper och plattformsspecifika nyanser. Kursen innehåller följande moment: - Grundläggande principer inom marknadsföring - Grundläggande principer inom marknadskommunikation och reklambudskap - Marknadsplan med fokus på både analoga och digitala strategier - Varumärkesplattform och varumärkesidentitet - Målsättning och målgruppssegmentering med hjälp av digitala verktyg - Plattformsekonomi samt digitala ekosystem och företagsmodeller - Strategier för innehållsdistribution på sociala medier och digitala plattformar - Reklamhistoria med ett fokus på utvecklingen av digital och webbaserad annonsering

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet samt genomgången kurs i Grundläggande grafisk design, 7,5 hp (eller motsvarande kunskaper).

Utbildningsnivå: Grundnivå

Kurskod/Ladokkod: TMCK16

Kursen ges vid: Tekniska högskolan

Fakta aktuellt kurstillfälle

Sidan uppdaterad 2013-06-17