Utbildningsplaner med kursplaner
Industriell marknadsföring och inköp 7.5 hp
Kursinnehåll
Kursen ger fördjupade kunskaper och förmågor inom industriell marknadsföring och inköp. Särskilt fokus ges på interfunktionellt samarbete mellan individer, funktioner och företag som kritisk faktor för konkurrenskraftig produktframtagning och en hållbar affärsverksamhet.
Kursen innehåller följande moment:
- Kopplingen mellan industriell marknadsföring och inköp och övriga delar i en organisation.
- Nätverkets betydelse för industriell marknadsföring och inköp
- Från produkt till tjänster: att skapa kundvärde genom differentiering.
- Entreprenöriellt förhållningssätt till produktframtagningsprocessen ur industriell marknadsföring och inköp samt Design Thinking
- Strategisk industriell marknadsföring och inköp.
- Produkt, tjänster, affärserbjudande och prissättning
- Organisationers köpbeteende, säljallokeringar, och metoder för att samla in och analysera marknadsinformation.
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomgången kurs i Industriell ekonomi, 7,5 hp, (eller motsvarande kunskaper).
Utbildningsnivå: Grundnivå
Kurskod/Ladokkod: TIIK16
Kursen ges vid: Tekniska högskolan
Fakta aktuellt kurstillfälle
- Typ av kursProgramkurstillfälle
- StudieformNormal
- Termin2026 Vecka 44 - 2027 Vecka 2
- Studietakt100%
- OrtJönköping
- KurstidDagtid
- StudieavgiftGäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz21375 sek
- KursplanHTML (Svenska)PDF (Svenska)HTML (Engelska)PDF (Engelska)
- AnmälningskodT1018
Sidan uppdaterad 2013-06-17