Utbildningsplaner med kursplaner
Hållbara Affärsrelationer 7.5 hp
Kursinnehåll
Kursen ger fördjupade kunskaper och förmågor inom affärsrelationer. <br>
<br>
Kursen innehåller följande moment:
- Grundläggande marknadsföringsbegrepp inklusive kundvärde
- Betydelsen av relationer, nätverk och strategier inom industriell marknadsföring
- Likheter och skillnader mellan konsumentmarknadsföring och industriell marknadsföring
- Beståndsdelar och genomförandet av en marknadsanalys inkl. alternativa metoder för att samla in marknadsinformation
- Interaktion mellan leverantörer, producenter och kunder och dess betydelse för affärsrelationer
- Hållbarhet, etiska och juridiska aspekter av affärsrelationer
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomgångna kurser 120 hp på grundnivå om minst 60 hp i huvudområdet Industriell ekonomi och organisation (eller motsvarande kunskaper).
Utbildningsnivå: Grundnivå
Kurskod/Ladokkod: THAN17
Kursen ges vid: Tekniska högskolan
Fakta aktuellt kurstillfälle
- Typ av kursProgramkurstillfälle
- StudieformNormal
- Termin2027 Vecka 3 - Vecka 11
- Studietakt100%
- OrtJönköping
- KurstidDagtid
- StudieavgiftGäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz21375 sek
- KursplanHTML (Svenska)PDF (Svenska)HTML (Engelska)PDF (Engelska)
- AnmälningskodT1027
Sidan uppdaterad 2013-06-17



