student

Utbildningsplaner med kursplaner

Hållbara Affärsrelationer 7.5 hp

Kursinnehåll

Kursen ger fördjupade kunskaper och förmågor inom affärsrelationer. <br> <br> Kursen innehåller följande moment: - Grundläggande marknadsföringsbegrepp inklusive kundvärde - Betydelsen av relationer, nätverk och strategier inom industriell marknadsföring - Likheter och skillnader mellan konsumentmarknadsföring och industriell marknadsföring - Beståndsdelar och genomförandet av en marknadsanalys inkl. alternativa metoder för att samla in marknadsinformation - Interaktion mellan leverantörer, producenter och kunder och dess betydelse för affärsrelationer - Hållbarhet, etiska och juridiska aspekter av affärsrelationer

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet samt genomgångna kurser 120 hp på grundnivå om minst 60 hp i huvudområdet Industriell ekonomi och organisation (eller motsvarande kunskaper).

Utbildningsnivå: Grundnivå

Kurskod/Ladokkod: THAN17

Kursen ges vid: Tekniska högskolan

Fakta aktuellt kurstillfälle

Sidan uppdaterad 2013-06-17